شناسهٔ خبر: 66874906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری گلستان:

رضایت‌ ۷۱ درصدی مردم گلستان از کارکنان دستگاه قضایی

گنبدکاووس- ایرنا- رئیس کل دادگستری گلستان از رضایت‌ ۷۱ درصدی مردم این استان از کارکنان دستگاه قضایی خبر داد و گفت: ۲۹ درصد نارضایتی مربوط به احکام صادره است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حیدر آسیابی روز دوشنبه در آیین معارفه و تکریم دادستان‌ عمومی و انقلاب گنبدکاووس افزود: نارضایتی از احکام قضایی که ۵۰ درصد علیه خوانده یا خواهان (شاکی یا متهم) است امری طبیعی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: نارضایتی ۲۹ درصدی نسبت به صدور احکام قابل تقدیر است اما در نارضایتی مردم نسبت به رفتار و گفتار قضات و کارکنان دستگاه قضایی، یک درصد هم زیاد است.

آسیابی، دادستان را قاضی ایستاده دانست و ادامه داد: دادستان‌ها باید مرد میدان باشد و با حضور در عرصه‌ها، حکم برخورد با تخلفات را صادر کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان، اجرانشدن قوانین دولتی را جرم دانست و گفت: دادستان‌ها باید با روسای اداراتی که به این موضوع کم توجهی کنند در وهله اول تذکر و در صورت تکرار برخورد کند.

وی، حمایت از واحدهای تولیدی و توجه به حفظ حقوق عامه را از دیگر وظایف دادستان‌ها دانست و افزود: پشت میز نشینی، دردی از مشکلات مردم حل نمی‌کند و دادستان باید در راستای رویکرد دستگاه قضایی که حضور در میدان است، در صحنه‌ میدان حضور داشته باشند.

آسیابی با قدردانی از تلاش‌های «حسینعلی ایزد» دادستان عمومی و انقلاب قبلی گنبدکاووس، «محمد ارمی» را به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی کرد.

رضایت‌ ۷۱ درصدی مردم گلستان از کارکنان دستگاه قضایی

رئیس کل دادگستری گلستان در ابتدای سخنان خود با تسلیت شهادت شهدای خدمت بالاخص آیت الله رئیسی گفت: ولایتمداری و تواضع و فروتنی ۲ ویژگی برجسته ایشان بود.

وی افزود: آیت الله رئیسی فضائل اخلاقی زیادی داشت و در مظلومیت همانند شهید بهشتی، در ساده زیستی همانند شهید رجایی و در مرد میدان بودن همانند شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

آسیابی اضافه کرد: آیت الله رئیسی در دوان حدود سه ساله خدمت دولت سیزدهم و باوجود تحریم‌های اقتصادی استکبار جهانی، عزت سیاسی برای ملت ایران در دنیا به ارمغان آورد و گواه آن نیز حضور ۷۰ هیات سیاسی از کشورهای جهان در مراسم تشییع و بزرگداشت وی بود.

رئیس دادگستری گنبدکاووس هم در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان گفت: در مدت تصدی حسینعلی ایزد، اقدامات جهادی و تحولی خوبی انجام شد که حمایت از واحدهای تولیدی، رفع موانع تولید، احقاق حقوق عامه و سر و سامان دادن به دادسراها بخشی از آن بوده است.

حسن شهابی افزود: در دوران ۲ ساله تصدی دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس، دادگستری این شهرستان در بسیاری از شاخص‌های ارزیابی، جزو رتبه‌های برتر استان گلستان بود.

فرماندار گنبدکاووس هم در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های دادستان قبلی و آرزوی موفقیت برای دادستان جدید، گفت: درسایه هم افزایی بین دستگاه قضایی، اعضای شورای تامین و فرمانداری، شاهد کمترین آسیب‌ها در این شهرستان بودیم.

مهدی دهرویه همچنین با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد و برشمردن برخی فضائل اخلاقی رئیس جمهور شهید، برلزوم تبیین اندیشه و رفتار وی برای اقشار مختلف مردم تاکید کرد.

وی، تواضع و فروتنی، خستگی ناپذیری، مبارزه با فساد، ارتباط با دیگر قوا، ولایتمداری و همسویی با رهبر معظم انقلاب را از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی و کاری شهید آیت الله رئیسی برشمرد و اظهار امیدواری کرد مردم با انتخاب فرد اصلح در انتخابات هشت تیر، راه شهیدای خدمت را ادامه خواهند داد.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس هم در این مراسم با سخت شمردن کار قضاوت به فلسفه آن در فقه اسلامی اشاره کرد و گفت: برخورد با ظالم و دفاع از مظلوم، اقامه عدل و رعایت مصلحت جامعه مطابق با قوانین از جمله دلائل وجودی قضاوت در فقه اسلامی است.

آخوند عبدالباسط نوریزاد افزود: قاضی نیابد در صدور حکم، توصیه‌پذیر دیگران باشد اما می‌تواند در احکام خود از مجازات‌های جایگزین حبس و یا تخفیف‌های مجازاتی پیش بینی شده در قوانین متناسب با نوع جرم استفاده کند.

وی همچنین با اشاره به وجود وحدت و برادری در بین اقوام ساکن در گلستان و گنبدکاووس، از دادستان عمومی و انقلاب جدید این شهرستان خواست تا ضمن تلاش برای حفظ و تقویت این موضوع با برهم زدنندگان احتمالی وحدت و برادری اقوام در منطقه نیز بشدت برخورد کند.

حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس هم در این مراسم بود، با قدردانی از تلاش‌های دادستان قدیم این شهرستان و تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان، گفت: شهید آیت الله رئیسی که از ۱۹ سالگی و به سبب نبوغ اش در دستگاه قضایی شروع بکار کرد، اقدامات تحولی ارزشمندی را در این قوه انجام دادند که باید راه و منش ایشان ادامه یابد.

حسینعلی ایزد دادستان عمومی و انقلاب قدیم گنبدکاووس هم گزارش کوتاهی از برخی فعالیت‌های از جمله تلاش برای ارتقای کرامت همکاران، تکریم ارباب رجوع، راه‌اندازی آنژیوگرافی، به سرانجام رساندن پرونده های کثیرالشاکی مانند موج های آبی و اجرای ماده چهار قانون جهت تولید مسکن با واگذاری عموما رایگان اراضی تصرفی منابع ملی به مرزنشینان ارائه داد.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

نظر شما