شناسهٔ خبر: 66872353 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

عراق از ایجاد گذرگاه مرزی آبی برای استقبال زائران اربعین خبر داد

عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق روز یکشنبه گفت: نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح با افزودن یک گذرگاه مرزی دریایی جدید از بندر ابو فلوس در بصره تا خرمشهر برای زائران اربعین حسینی ( ع ) موافقت کرد.

صاحب‌خبر -
جوان آنلاین: الشمری این سخنان را در نشست کمیته عالی امنیتی تامین امنیت مراسم اربعین بیان کرده که با حضور شماری از فرماندهان و اعضای کمیته خدماتی و امنیتی این کشور برگزار و آمادگی برای تامین امنیت مراسم اربعین امام حسین (ع) بررسی شد.

وزیر کشور عراق گفت: شمار زائران خارجی وارد شده به کشور در سال گذشته به حدود پنج میلیون نفر رسید و امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم افزایش یابد که این مسأله نیازمند آمادگی بیشتر از هم اکنون برای موفقیت در برگزاری این مناسبت جاودانه و تلاش برای تامین همه الزامات امنیتی، خدماتی و گذرگاه‌های زمینی است.

وی تاکید کرد ، اربعین یکی از مهم‌ترین مراسم عبادی در جهان است که جهانیان به آن توجه ویژه دارند.

الشمری گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در جریان این مراسم رخ می‌دهد، سوانح رانندگی است که باید طرحی حساب شده برای آن وضع شود.

وزیر کشور عراق به مدیرکل راهنمایی و رانندگی عراق تدابیر ویژه در خصوص کاهش سوانح رانندگی . امنیت راه‌های منتهی به شهر کربلا و سایر شهرهای مقدس اتخاذ کند.

وزیر کشور عراق در ادامه بر اهمیت تشدید تلاش‌ها و ارائه بهترین خدمات به همه زائران به گونه‌ای که زیبنده آن‌ها باشد، تاکید کرد.

نظر شما