شناسهٔ خبر: 66863710 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

نشست امنیتی ویژه اربعین به ریاست وزیر کشور عراق

نشست کمیته عالی امنیتی ویژه تامین امنیت مراسم اربعین به ریاست وزیر کشور عراق برگزار شد و الشمری احتمال داد که شمار زائران در سال جاری بیشتر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، منابع عراقی اعلام کردند که نشست کمیته عالی امنیتی تامین امنیت مراسم اربعین به ریاست عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق و با حضور شماری از فرماندهان و اعضای کمیته خدماتی و امنیتی این کشور برگزار شد و آمادگی برای تامین امنیت مراسم اربعین امام حسین (ع) مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر کشور عراق عراق ضمن تاکید بر اهمیت این مراسم گفت: این تجمع میلیونی است به ویژه که شمار زیادی از داخل عراق و خارج آن در این مراسم شرکت می کنند. اربعین یکی از مهم‌ترین مراسم عبادی در جهان اسلام به شمار می‌رود و به طور قابل توجهی پیگیری می‌شود.

وزیر کشور عراق بیان کرد: شمار زائران خارجی وارد شده به کشور در سال گذشته به حدود ۵ میلیون نفر رسید و امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم افزایش یابد که این امر نیازمند آمادگی بیشتر از هم اکنون برای موفقیت در برگزاری این مناسبت جاودانه و تلاش برای تامین همه الزامات امنیتی، خدماتی و گذرگاه‌های زمینی است.

الشمری گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در جریان این مراسم رخ می‌دهد، سوانح رانندگی است که باید طرحی حساب شده برای آن وضع شود.

وزیر کشور عراق به مدیرکل راهنمایی و رانندگی عراق دستور داد راه حل‌های لازم را در این خصوص وضع و امنیت راه‌های منتهی به شهر کربلا و سایر شهرهای مقدس را تامین کند.

الشمری گفت: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با افزودن یک گذرگاه مرزی دریایی جدید از شهر خرمشهر به بندر ابو فلوس در بصره موافقت کرد تا گذرگاهی برای زائران از آب‌های منطقه ای باشد.

وزیر کشور عراق در ادامه بر اهمیت تشدید تلاش‌ها و ارائه بهترین خدمات به همه زائران به گونه‌ای که زیبنده آن‌ها باشد تاکید کرد.

عبدالامیر الشمری گفت: زائرانی از همه گذرگاهها به عراق می آیند و باید همه امکانات برای این مراسم به کار گرفته شود.

برچسب‌ها:

نظر شما