شناسهٔ خبر: 66872280 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پرداخت تسهیلات مسکن در خراسان رضوی به کندی پیش می‌رود

مشهد-ایرنا- مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: عملکرد بانکها در بخش پرداخت تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن در این استان با کندی پیش می‌رود، در حالی که تامین مالی این طرح طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی بر عهده نظام بانکی است و باید عقب‌ماندگی این بخش جبران شود.

صاحب‌خبر -

سید خلیل منبتی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج بانک تجارت، صادرات، مسکن، ملی و ملت تاکنون وام پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به سه هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی پرداخت کرده‌اند.

وی بیان کرد: ۸۳ هزار و ۱۵۰ خانوار برای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی ثبت نام کرده‌اند که ۲۲ هزار و ۳۰۰ نفر حائز شرایط نهایی این طرح هستند و تاکنون ۲۷ هزار و ۷۲۶ قطعه زمین توسط وزارت شهرسازی و بنیاد مسکن تامین شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: متولی اصلی طرح نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی است که زمین‌های ۹۹ ساله به متقاضیان واگذار می‌کند، در این استان ۹۴ شهر وجود دارد که ۸۷ شهر آن زیر ۱۰۰ هزار نفر و هفت شهر نیز بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند که بنیاد مسکن در ۵۳ شهر عملیات ساخت‌ را آغاز کرده‌ است.

وی اظهار کرد: تاکنون عملیات اجرایی ۱۱ هزار و ۵۴۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی آغاز شده که از این تعداد ۷۶۰ واحد متعلق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که نظارت بر ساخت و ساز را خواهد داشت.

به گفته وی، از این تعداد سه هزار و ۴۰۴ واحد در مرحله اسکلت و سقف، هزار و ۹۰۰ واحد در مرحله سفت کاری و هزار و ۱۰۰ واحد به مرحله نازک کاری رسیده است.

منبتی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی ۷۲ سایت به مساحت ۹۳۴ هکتار به سایت‌های فعلی بنیاد در استان اضافه کرد که ۶۹ سایت تاکنون مصوب شده است.

به گزارش ایرنا، در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از سهم ۴۰۰ هزار واحدی تعیین شده در دولت سیزدهم برای استان خراسان رضوی، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در ۲ هزار و ۵۹۶ روستای با جمعیت بالای ۲۰ خانواری استان ایجاد می شود.

۶۰ هزار واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شامل کاشمر، قوچان، تربت حیدریه، تربت جام، سبزوار و نیشابور و ۶۰ هزار واحد نیز در ۸۷ شهر کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ساخته می شود، بقیه آن هم سهم کلانشهر مشهد و شهرهای جدید گلبهار و بینالود است.

نظر شما