شناسهٔ خبر: 66871559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین پرونده مزاحم‌تلفنی اورژانس ۱۱۵ در تربت‌حیدریه تشکیل شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: برای نخستین بار پرونده یک مورد مزاحم تلفنی در اداره حقوقی این دانشگاه تشکیل و به محاکم قضایی ارجاع شد.

صاحب‌خبر -

محمدجواد امیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۹۵۰ پرونده مزاحمت تلفنی در سامانه اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ثبت شده‌ است.

وی بیان کرد: هر چند این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال (هزار و ۲۰۹ مورد) کاهش یافته است، اما با این حال پاسخگویی به چنین تماس‌هایی برای همکاران ما بسیار وقت‌گیر و چالش‌آفرین است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه ادامه داد: خدمات اورژانسی برای نجات انسان و فرآیند امدادرسانی از لحظه تماس شروع شده و تا انتقال مددجو به مرکز درمانی یا درمان در محل ادامه پیدا می‌کند، بنابراین مزاحمت های تلفنی مانعی در مقابل هدر دادن این ثانیه‌های حساس است.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۷۵ هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

این دانشگاه ۲۷۲ تخت در بیمارستان امام حسین (ع)، ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد.

اکنون در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، ۱۹ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری و جاده‌ای با کمک یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۹ دستگاه آمبولانس خدمات ارایه می‌کنند.

مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه با مزیت‌های مختلف در حوزه کشاورزی، معدن، صنعت و تجارت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

نظر شما