شناسهٔ خبر: 66871379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۳۰ انشعاب رایگان به مددجویان کمیته امداد قشم واگذار شد

قشم - ایرنا - رییس کمیته امداد شهرستان قشم گفت: ۱۳۰ فقره انشعاب رایگان به مددجویان زیرپوشش این نهاد در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس واگذار شد.

صاحب‌خبر -

رضا تارک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ۹۱ فقره انشعاب واگذار شده مربوط به آب، برق، گاز و فاضلاب و ۳۹ فقره نیز مربوط به صدور گواهی پروانه ساختمان و عوارض شهرداری بوده است.

وی ادامه داد: حدود ۹۲ درصد از انشعاب رایگان آب، برق و پروانه ساختمانی برای مددجویان این نهاد در مناطق روستایی این جزیره صادر شده است.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم توضیح داد: خدمات ارایه شده براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر معافیت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از پرداخت هزینه انشعابات آب، برق، گاز، پروانه ساختمانی، فاضلاب و عوارض شهرداری است که از زمان اجرایی شدن این طرح همکاری خوبی از سوی این دستگاه‌ها با این نهاد در ارایه خدمات رایگان به مددجویان صورت گرفته است.

تارک اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز تسهیلات خدمت سربازی در زمینه‌های مختلف به ۱۰ نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد در این شهرستان مرزی ارایه شده است.

وی گفت: ارایه تسهیلات سربازی به فرزندان پسر مددجوی کمیته امداد در قالب کاهش تعرفه، معافیت و انتقال به نزدیکترین پادگان محل زندگی و انجام می‌شود.

کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان مرزی قشم سه هزار و ۶۴۴ هزار خانوار (هفت هزار و ۵۰۰ نفر) تحت پوشش دارد که خانواده‌ های تحت پوشش ماهیانه در مجموع ۳۰ میلیارد ریال مستمری دریافت می‌ کنند.

خانوارهای تحت حمایت این اداره شامل ۲ هزار و ۵۸۸ زن سرپرست خانوار (۷۱ درصد) و هزار و ۵۶ مرد سرپرست خانوار (۲۹ درصد) است که ۲ هزار و ۶۹۸ خانوار (۷۴ درصد) از آنان ساکن روستاها و ۹۴۶ خانوار (۲۶ درصد) آنها ساکن در مناطق شهری جزیره قشم هستند.

از این تعداد مددجو ۲ هزار و ۹۸۳ خانوار (۸۲ درصد) اهل سنت و ۶۶۱ خانوار (۱۸ درصد) اهل تشیع هستند.

فوت شوهر (هزار و ۶۶۹ خانوار - ۴۶ درصد)، مرد سرپرست سالمند (۹۴۴ خانوار - ۲۶ درصد) و بانوان مطلقه (۶۶۴ خانوار - ۱۸ درصد) سه دلیل وابستگی خانوارهای تحت حمایت به اداره کمیته امداد این شهرستان مرزی است که سه هزار و ۲۷۷ خانوار معادل ۹۰ درصد به واسطه این سه دلیل تحت حمایت این اداره قرار دارند.

این اداره حمایت از هزار و ۵۰ نفر فرزند یتیم و محسنین را بر عهده دارد که از این تعداد ۵۷۴ نفر از فرزندان ایتام و ۴۷۶ نفر از فرزندان محسنین (۵۴۶ فرزند دختر و ۵۰۴ فرزند پسر) هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما