شناسهٔ خبر: 66868729 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

بدرقه ستاره آلمانی در جشن باشکوه

خداحافظی در اوج

رئال مادرید یکشنبه‌شب آخرین بازی خود در فصل ۲۴-۲۰۲۳ را برگزار کرد. بازی که در آن برای هشتمین بار در ۱۱ مسابقه خود نتوانست رئال بتیس را شکست دهد و با نتیجه بدون گل مقابل این تیم متوقف شد. برای لوس بلانکوس که با ۳۲ مسابقه بدون شکست متوالی زودتر از پایان لیگ قهرمانی را جشن گرفته بود، اتفاقات مهم دیگری به جز نتیجه بازی هم در جریان بود؛ مهم‌ترین اتفاق هم آخرین بازی تونی کروس در فوتبال باشگاهی بود. هافبک آلمانی کهکشانی‌ها بعد از ارائه یک بازی عالی و انتخاب به عنوان بهترین بازیکن زمین، با هواداران خداحافظی کرد.

صاحب‌خبر -

آریا طاری 

فاتح جام جهانی 2014 که در 34 سالگی و در دوران اوج خود تصمیم گرفت به شکلی غیرمنتظره با فوتبال خداحافظی کند، هواداران رئال مادرید را در شوکی بزرگ فرو برد. آنها امیدوار بودند ستاره آلمانی را باز هم در پیراهن تیم محبوب خود ببینند و از حضورش برای بردها و افتخارات بیشتر استفاده کنند. آنها درنهایت در میان اشک‌ها و بنرهایی که برای اسطوره تیم‌شان به ورزشگاه آورده بودند، در آخرین بازی تونی برایش سنگ تمام گذاشتند و یک خداحافظی باشکوه را برایش  رقم زدند. 

کروس در حالی تصمیم گرفت خداحافظی کند که فصلی فوق‌العاده را پشت سر گذاشته بود؛ تا جایی که او را یکی از نامزدهای توپ طلا می‌دانند. او البته این فرصت را دارد که با رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا و تیم ملی آلمان در یورو دو جام دیگر هم به افتخارات خود اضافه کند

استارت این وداع باشکوه البته پیش از شروع بازی زده شد. جایی که بازیکنان دو تیم برای تونی کروس تونل افتخار تشکیل دادند و هم‌تیمی‌هایش همگی با پوشیدن پیراهن شماره هشت او تشویقش کردند. در پایان بازی هم بازیکنان رئال تشکر خود از تونی را با به هوا انداختنش نشان دادند. لحظه دراماتیک خداحافظی کروس اما جایی بود که همسر و فرزندان تونی با پیراهن او به زمین رفتند و در همین لحظات بود که اشک‌های او جاری شد. بازیکنی که به «مرد یخی» شهرت دارد، بیش از همیشه احساساتش را نشان می‌داد. البته که اشک‌های فرزندان او به ویژه دخترش در این احساساتی شدن بی‌تاثیر نبود. ستاره آلمانی درباره احساساتی‌شدنش گفت:«خودم را نگه داشته بودم، ولی دیدن فرزندانم مرا متاثر کرد. این لحظات ساده‌ای برای من نیست. فقط می‌توانم بگویم که از رئال مادرید متشکرم؛ از باشگاه، هم‌تیمی‌هایم و هواداران حاضر در ورزشگاه تشکر می‌کنم. در این 10 سال همیشه خودم را در خانه احساس کردم. نمی‌توانستم انتظاری بیشتر از این داشته باشم. این 10 سال برای من فراموش‌نشدنی بود.» یکی دیگر از اتفاقات جالب مراسم خداحافظی این بود که باشگاه بعد از خروج همه از ورزشگاه، تمام جام‌هایی که کروس در این سال‌ها به دست آورده بود را کنار هم قرار داد تا صحنه‌ای خاص و فراموش‌نشدنی را رقم بزند. گفته می‌شود این،‌ باشکوه‌ترین مراسمی بود که برای خداحافظی یک بازیکن در سانتیاگو برنابئو برگزار شده است. 

کروس در حالی تصمیم گرفت خداحافظی کند که فصلی فوق‌العاده را پشت سر گذاشته بود؛ تا جایی که او را یکی از نامزدهای توپ طلا می‌دانند. تونی می‌توانست به کارش در رئال مادرید ادامه دهد و مطمئنا اگر می‌خواست به فوتبال باشگاهی ادامه دهد، پیشنهادهای خیلی خوبی از عربستان سمتش روانه می‌شد. اما خواسته او این بود که در اوج خداحافظی کند و به وعده‌اش هم عمل کرد. 

هافبک قهار آلمانی در دوران حدودا 10 ساله حضورش در رئال در آماری فوق‌العاده 22 قهرمانی را تجربه کرد که چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بوده و چهار هم در لالیگا به این عنوان رسیده است. تونی در مجموع ۴۶۴ بازی برای این تیم انجام داد، ۲۸ گل به ثمر رساند و ۹۸ پاس گل ارسال کرد. او البته این فرصت را دارد که شنبه آینده در فینال لیگ قهرمانان یک جام دیگر را هم با این تیم بالای سر ببرد. او همچنین پیش از خداحافظی در یورو هم حاضر خواهد بود. کروس به تیم ملی برگشته و در جام ملت‌های خانگی یکی از بازیکنان کلیدی ناگلزمان خواهد بود. این ستاره قصد دارد به بهترین شکل ممکن دو ماموریت باقی‌مانده را به پایان برساند و دو جام دیگر هم به کارنامه خود اضافه کند. 

درست است که ستاره آلمانی قصد دارد بعد از بازنشستگی باز هم در فوتبال فعالیت کند اما حتما جای خالی‌اش در مستطیل سبز و تماشای بازی‌های فوق‌العاده‌اش به شدت حس خواهد شد. به گفته آژانس EFE، کروس سه برند را در دفتر مالکیت و ثبت برندهای اتحادیه اروپا (EUIPO) ثبت کرده است تا از این پس در مشاغل فوتبالی که بر عهده دارد از آنها استفاده کند. تاسیس آکادمی فوتبال در صدر کارهای تونی قرار دارد و این پروژه از چهار سال پیش و در آلمان کلید خورده است. ستاره آلمانی به تازگی یک آکادمی فوتبال در مادرید نیز تاسیس کرده است که از ماه سپتامبر رسما فعالیتش را شروع خواهد کرد. کروس همچنین با سه علامت تجاری خود که به ثبت رسانده یعنی KR8S،TK8  وToni Kroos Academy  می‌تواند در تولید انواع البسه ورزشی استفاده کند. در واقع کروس از میادین فوتبال رفت ولی همچنان در فوتبال و فعالیت‌های پیرامونش خواهد ماند.

 

نظر شما