شناسهٔ خبر: 66867486 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

هشدار باران و تگرگ در 18 استان کشور + اسامی و نقشه

از روز دوشنبه تا پنجشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان‌های واقع در شمال غرب و ارتفاعات مرکزی البرز رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

جی پلاس؛ سازمان هواشناسی از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در ۱۸ استان به همراه وزش باد شدید و بارش تگرگ خبر داد.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امروز در استان‌های گیلان، مازندران، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، برخی مناطق اردبیل، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، سمنان، شمال اصفهان و یزد، جنوب ایلام، ارتفاعات خوزستان و چهارمحال و بختیاری در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

از روز دوشنبه تا پنجشنبه نیز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان‌های واقع در شمال غرب و ارتفاعات مرکزی البرز رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

از فردا دوشنبه تا آخر هفته روند افزایش دما در نوار شمالی کشور به‌ویژه استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل روی می‌دهد.

همچنین یکشنبه دریای خزر و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خلیج‌فارس مواج هستند.

 

پیش بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی استان مازندران از روز جمعه ۴ تا پنج‌شنبه ۱۰خرداد به شرح زیر پیش ‌بینی می‌‌شود.

طبق گزارش ایسنا، طبق اعلام هواشناسی مازندران، آسمان روز جمعه ۴ خرداد ماه صاف تا نیمه ابری بتدریج ابری به ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات استان با وزش باد، رگبار و رعدوبرق پراکنده پیش‌بینی شده است.

اما در روزهای شنبه و یک‌شنبه ۵ و ۶ خرداد آسمان استان در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، نیمه ابری تا ابری با رگبار پراکنده و وزش باد، در دامنه‌ها و ارتفاعات نیز ابری در بعضی ساعات با رگبار و رعدوبرق و وزش باد همراه است.

همچنین در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۷ و ۸ خرداد ماه آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما، در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات با رشد ابر، وزش باد و احتمال رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است.

طبق اعلام هواشناسی مازندران روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۹ و ۱۰ خرداد ماه آسمان استان صاف تا نیمه ابری، در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات با افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعدوبرق پراکنده همراه است.

هشدار جوی سطح نارنجی

بر همین اساس هواشناسی مازندران هشدار جوی سطح نارنجی و فعالیت سامانه بارشی را از بعدازظهر شنبه ۵ تا یکشنبه ۶ خرداد  در ارتفاعات استان صادر کرد.

همچنین هواشناسی مازندران، نوع مخاطره این سامانه بارشی را رگبار متناوب باران، مه، وزش باد نسبتاً شدید، رعدوبرق و احتمال تگرگ اعلام کرد.

هواشناسی مازندران اثر مخاطره این سامانه بارشی را کاهش دید، صاعقه، لغزندگی، ریزش سنگ و اختلال تردد در جاده‌ها و محورهای کوهستانی، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی کرده است.

بر اساس توصیه هواشناسی مازندران، هموطنان از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها و مناطق مرتفع، فعالیت‌های کوهنوردی، چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع پرهیز کنند.

 

صدور هشدار زرد هواشناسی در گیلان/ کشاورزان احتیاط کنند

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان خبر داد و گفت: جاری شدن سیلاب دور از انتظار نیست.

محمد دادرس در گفت و گو با مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی تا فردا یکشنبه در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت ابرناکی و مه آلود بودن هوا، وزش باد، به تناوب بارندگی، رعد و برق و احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود، افزود: از دوشنبه با توجه به کاهش ناپایداری افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان خبر داد و گفت: انجام مدیریت ورودی و خروجی آب خزانه توسط شالیکاران و تمهیدات لازم در بخش کشاورزی اندیشیده شود.

دادرس با بیان اینکه بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جاری شدن سیلاب موقتی طی این مدت دور از انتظار نیست، گفت: در این مدت از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه جایی عشایر کوچ رو اجتناب کنند.

گزارش هواشناسی پیش بینی هواشناسی هشدار هواشناسی اخبار هواشناسی گزارش هواشناسی امروز پیش بینی هواشناسی امروز هشدار هواشناسی جدید هشدار هواشناسی امروز

نظر شما