شناسهٔ خبر: 66865650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز به کار مجلس دوازدهم از فردا

خبرگزاری صدا و سیما

دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از فردا هفتم خرداد ماه آغاز بکار می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مجلس یکی از نهاد قانون گذار است که با نظارت دقیق بر قانون ریل گزاری را برای پیشرفت کشور فراهم می کند.

اولین مجلس شورای پس از پیروزی انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی در هفتم خرداد ماه سال ۱۳۵۹ با عنوان مجلس ملی آغاز بکار کرد این نام بدر ۲۱ تیر ماه همان سال با تصویب نمایندگان به مجلس شورای اسلامی تغییر نام داد.

مهم‌ترین وظیفه مجلس شورای اسلامی قانون گذاری است و مجلس حق ندارد این وظیفه را برکسی یا گروهی و یا مرجع دیگری واگذار نماید مگر در موارد خاص که از طرف مجلس بر عهده کمیسیون داخلی خود و یا دولت طبق اصل ۸۵ واگذار می شود.

در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در یازدهم اسفند ماه با رای مستقیم مردم برگزار شد آقایان فریدون همتی، اسداله چراغی و خانم سارا فلاحی بعنوان نماینده استان انتخاب شدند.

گفتنی است هفتم خرداد ماه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور ۲۹۰ منتخب در ۲۰۸ حوزه انتخابیه بصورت رسمی آغاز به کار می‌کند.

<div id="video-display-embed-code_11155986"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4244382/11155986?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما