شناسهٔ خبر: 66865642 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پی حضور گسترده مردم در تشییع رئیس جمهور شهید

مردمِ نجیب ایران که روحِ این جهانِ بی‌روح اند بارِ دیگر با سرخ کردنِ صورتِ دشمنانِ بدخواه و کینه‌توز به ضربِ سیلی نشان دادند که در عین وجود فشار های فراوانِ رسانه‌‌ای، اقتصادی و فرهنگی و با وجود سختی های طبیعیِ اعلان جنگ با اصحاب زر و زور و تزویر و قریش‌مآبانِ اشرافیِ جهان که بر قدرتِ کیاست و سیاست مسلط اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پی حضور گسترده مردم در تشییع رئیس جمهور شهید بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

 

برای او، صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است، بر همه چیز ترجیح داشت.
رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)

در هفته گذشته، انقلاب اسلامی ایران دگربار فرزندی عزیز، کارگزاری پرتلاش و مجاهدی نستوه و "یکی از بهترین عناصر در زیر این آسمان" را از دست داد. اما این اول‌بار نبود که خونِ مقدسِ شهیدی همچون اِکسیری نجات‌بخش و روح‌افزای جانی دیگر بر پیکره مظلوم، اما مقتدر؛ و زخم‌دیده، اما استوارِ نظام اسلامی می‌بخشد. در زمانه‌ای که سال هاست فرضیه‌ی معیوب و ناصوابِ "اعراضِ مردم از سیاست" در جمهوری اسلامی مطرح می‌شود و به این واسطه مغرضینی معلوم الحال یا بی غرضانی نادان پشتوانه مردمیِ نظام را سست و نا‌پایدار فرض می‌کنند، این بیعت خونینِ مدهوش‌کننده چند‌میلیونی در سراسر کشور، نقطه‌ی پیوندِ سیاست با مردم، دولت با ملت و علنی سازی تحیکمِ این پیوند بود.

مردمِ نجیب ایران که روحِ این جهانِ بی‌روح اند بارِ دیگر با سرخ کردنِ صورتِ دشمنانِ بدخواه و کینه‌توز به ضربِ سیلی نشان دادند که در عین وجود فشار‌های فراوانِ رسانه ای، اقتصادی و فرهنگی و با وجود سختی‌های طبیعیِ اعلان جنگ با اصحاب زر و زور و تزویر و قریش‌مآبانِ اشرافیِ جهان که بر قدرتِ کیاست و سیاست مسلط اند، هنوز هم ذره‌ای از زیستن در مرکزیتِ "مرگ‌های شهادت‌گونه‌" ناراضی نیستند و این موهبت را نظر الهی و امتدادِ راه معصومین (ع) می‌دانند؛ و این مرگِ شهادت گونه، نه یک تراژدیِ غمناک و بغض آلود که یک حماسه به یادماندنی از حضور مردم بود و صلابت طنینِ "اللهم انا لا نعلم منهم الا خیرا" در کنار تحکیم روابط دولت و ملت به واسطه‌ی حضور مثال زدنیِ مردم در خیابان‌های شهر به شهرِ این کشور نشان داد که مرکز استراتژیک و ژئوپلتیک و قلب تپنده‌ی محور مقاومت از همیشه محکم‌تر و مستحکم‌تر است و این یکی از ثمرات خون شهید است و این است که گویند مرگ استمرار زندگی‌ست.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بدینوسیله ضمن تقدیر و تشکر از مردم قهرمان ایران یادآور می‌شود که این همبستگی و همدلیِ تاریخی ثمره‌ی زیستِ اخلاقی در حوزه‌ی سیاست و پیروی بی‌چون و چرا از امام امت و مردم‌داری و مردم دوستی و ارجیحتِ مصالحِ مردم بر منافعِ خویش است.


شهید سید ابراهیم رئیسی نماد مناعت طبع و سیاست‌ورزیِ مومنانه در پیکره‌ی زیست سیاسی کشور و زندگی صادقانه و سالم و پاک‌دستانه و در عین حال امادگی برای تلاشِ بی وقفه و شبانه روزی و بی مزد و منت در راستای منافع مردم و مصالح کشور بود.
او با کیفیت مرگ‌اش و کیفیت زیستن‌اش نظام اخلاقِ سیاسی در ایران را بازتنظیم کرد. زین‌پس شهید رییسی همچون بهشتی و رجایی؛ وجه تسمیه‌ی صداقت، پاک‌دستی، اخلاص، تقوا، سادگی و مردم‌داری در نظام سیاسی ایران است.

این مرگِ شهادت گونه سرآغاز بیعتِ دوباره‌ی اهل سیاست با اخلاق است و این خصایص، امروز تبدیل به سنگِ محکی شده است در دست همگان تا هرکسی را که به خود اجازه میدهد خویشتن را در کرسیِ ریاست جمهوری تصور کند، بسنجند و محک بزنند و در میقاتِ خونِ شهید ارزش گذاری کنند.


در نهایت یادآور می‌شود امروز لازم است همه‌ی ما با تاسی از سیره‌ی شهدا و الگو گرفتن از روش و منش ایشان از جمله شهید عزیزمان که خستگی را خسته کرده بود و خستگی نمی‌شناخت و با برگزاری انتخاباتی دیگر و برگزیدنِ انسانی که زیستن او و مدیریت او شهید‌گونه است و حضوری همه جانبه و مردمی با انگشت نهادن بر جوهره خون شهید با نظامِ اسلامی و ارزش¬های انقلاب اسلامی و حجتِ قائم (عج) بیعت کنیم.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته.

 

 

نظر شما