شناسهٔ خبر: 67384003 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

افزایش شمار مفقودی‌های سیل سوادکوه به ۳ نفر

رئیس جمعیت هلال احمر از نجات ۳۱ نفر گرفتار در سیل خبر داد و گفت: تا این لحظه مفقودی ۳ نفر به هلال‌احمر اعلام شده که تلاش امدادگران برای پیدا کردن آنها ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیلزده منطقه پل سفید سوادکوه اظهار داشت: از ساعت ۲۰:۱۰ دقیقه شب گذشته (پنجم تیر)‌شاهد وقوع سیل در محور سوادکوه و منطقه پل سفید بوده ایم.

کولیوند گفت: در پی وقوع این سیل، محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به مناطق سیل زده اعزام شده است و ۶ تیم امدادی نیز به مناطق سیل‌زده اعزام و مشغول امدادرسانی هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: علاوه بر این ۱۷ تیم پشتیبان از شعب معین (سوادکوه شمالی، قائمشهر، ساری، جویبار، بابلسر، فریدونکنار، بابل، بندپی و آمل) و ستاد (تیم واکنش سریع، تیم آنست و یک تیم از اداره عملیات با معین معاون امداد و نجات) شامل ۷ تیم آنست و ۲ تیم واکنش سریع از استان تهران مشغول امدادرسانی به سیل زدگان هستند.

کولیوند با بیان اینکه این سیل تاکنون ۱۴۴ حادثه دیده داشته است، خاطرنشان کرد: تعداد ۳۲ تیم عملیاتی ۳۱ نفر را گرفتار در سیل را نجات و به مناطق امن انتقال دادند.

کولیوند گفت: تعداد افراد اسکان داده شده ۵۰ نفر، تعداد انتقالی توسط جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی ۷ نفر بوده است و تعداد ۱۴ مورد تخلیه آب از منازل مسکونی (روستای کرد آباد- آزادمهر) انجام شده است.

کولیوند با بیان اینکه تاکنون یک نفر در این سیل جان باخته و ۳ نفر مفقود شده اند، گفت: امدادرسانی به سیل زدگان همچنان ادامه دارد.

افزایش شمار مفقودی‌های سیل سوادکوه به ۳ نفر/ نجات۳۱ مسافر از سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران مازندران از وقوع سیل و وارد شدن جریان واریزه‌ای به محور سوادکوه در محدوده طالع‌ رودبار خبر داد و گفت: بر اثر بارش‌های شدید شب گذشته در برخی مناطق استان از جمله سوادکوه جریان‌های سیلابی به وقوع پیوست که در منطقه طالع‌رودبار سوادکوه منجر به ورود جریان واریزه‌ای به جاده و گرفتار شدن ۱۶ خودرو در سیل شد.

هواشناسی همچنان نسبت به تشدید بارش ها در نیمه شمالی و غربی کشور هشدار داده است.

نظر شما