شناسهٔ خبر: 66864772 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پاکستان نمی‌گذارد روابط برادرانه‌اش با ایران تضعیف شود

فرمانده ارتش پاکستان گفت: دولت، نیرو‌های مسلح و ملت پاکستان همواره در راستای ارتقاء تعامل فیمابین و در تمام مراحل در کنار دولت، ملت و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند.

صاحب‌خبر -

*** پاکستان‌ نمی‌گذارد روابط برادرانه‌اش با ایران تضعیف شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ ژنرال عاصم منیر در گفتگوی تلفنی با رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: رئیس جمهور رئیسی نه برای ایران، بلکه برای امت مسلمان یک افتخار بودند و تمام تلاش ایشان وحدت بین همه مسلمانان جهان بود؛ من و ملت پاکستان این ضایعه بزرگ را به خوبی درک می‌کنیم.

فرمانده ارتش پاکستان با اشاره به تلاش‌های رئیس جمهور رئیسی در دوران مسئولیتشان که بهترین خدمات را برای مردم و ملت محترم ایران فراهم می‌کرد، خاطرنشان کرد:
 در ۲۱ آوریل که آیت‌الله الله رئیسی به پاکستان تشریف آوردند من با ایشان ملاقات داشتم و ایشان ابراز کردند که به تمام تعهداتی که بین دو کشور وجود دارد و به خصوص در حوزه مرز‌ها که مرز صلح و دوستی دو کشور نامیده می‌شود پایبند هستند.

ژنرال عاصم منیر نیز از جان باختن وزیر امور خارجه امیرعبداللهیان ابراز تاثر کرده و خاطرنشان کرد: ایشان مثل برادر من بودند و گام‌های بسیار موثری را برای پیوند دو ملت برادر و دوست ایران و پاکستان برداشتند.

فرمانده ارتش پاکستان تاکید کرد: دولت، نیرو‌های مسلح و ملت پاکستان همواره در راستای ارتقاء تعامل فیمابین و در تمام مراحل در کنار دولت، ملت و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهیم بیگانگان این حس برادری و ارتباط برادرانه ما را تضعیف کنند

سرلشکر باقری ضمن تشکر از تماس تلفنی و بیانات محبت آمیز ژنرال عاصم منیر، گفت: اقدامات دولت پاکستان در اعلام عزای عمومی و احساسات قلبی مردم پاکستان، ارتش و دولت برای مردم و ملت ایران قابل قدردانی می‌باشد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه سفر آیت‌الله رییسی به پاکستان آخرین سفر رئیس جمهور بود و ایشان از این سفر خاطرات خوب و خوشی را بیان می‌کردند، افزود: شهید آیت الله رئیسی به کشور و مردم پاکستان نگاه کاملاً ویژه‌ای داشت و همواره در مدت قریب به ۳ سال از مسئولیتشان در توسعه روابط با پاکستان و تبدیل مرز‌ها به مرز‌های دوستی و روابط اقتصادی و توسعه روابط در همه جوانب تاکید داشتند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: رئیس جمهور رئیسی با سخت کوشی و رسیدگی به مشکلات مردم روز به روز در بین مردم ما محبوبیت بیشتری پیدا می‌کرد و در این حادثه غم انگیز که اتفاق افتاد همه مردم ایران عزادار شدند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه گفت: شهید امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه پرتلاش و علاقه مند به توسعه همکاری‌ها با کشور‌های همسایه و به خصوص پاکستان بود و همواره در این راستا جهت تلاش می‌کرد.

سرلشکر باقری افزود: به بیان بهتر شهید امیرعبداللهیان وزیر خارجه‌ی محور مقاومت در برابر صهیونیست‌ها بود و تلاش فراوانی را در ۹ ماه گذشته بعد از جنگ غزه در این جهت مبذول داشت.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پایان با تاکید بر اینکه سیاست توسعه روابط با همسایگان به ویژه توسعه رابطه دوستی و برادری با کشور همسایه پاکستان یک سیاست تغییر ناپذیر است، گفت: قطعاً خواهیم توانست با تلاش خودمان رابطه بین دو کشور را بیش از پیش توسعه دهیم و همانطور که شما بیان کردید با برادری و دوستی، تمام تعهدات را با جدیت پیگیری می‌کنیم و نمی‌گذاریم هیچ عامل بیرونی این رابطه و دوستی و برادری را خدشه‌دار کند.

نظر شما