شناسهٔ خبر: 66864605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

برگزاری ششمین دوره تربیت مربی همدان در مرکز خوش آب و رنگ تویسرکان

ششمین قرارگاه تربیت مربی کانون همدان با حضور مدیرکل کانون، کارشناسان و مربی مسئولان مراکز و مربیان در مرکز تویسرکان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، ششمین دوره تربیت مربی در سال 1403 در مرکز تویسرکان برگزار شد، مرکزی خوش آب و رنگ که در هنگام ورود به آن جذب طرح‌های روی دیوار می‌شدی و دلت می‌خواست با خیالی آسوده بنشینی و طرح‌ها را با دقت ببینی و مطالب روی آنها را بخوانی.

مرکز فرهنگی- هنری تویسرکان مرکزی است که در ماه‌های اخیر توانسته با وجود مدیر جوان و هنرمند خود و نیز همراهی ریحانه نوری مربی فرهنگی- ادبی و دیگر مربیانش به یکی از مراکز زیبا و شاداب با فضاسازی مناسب و خلاقانه برای کودکان و نوجوانان این منطقه تبدیل شود.

بر روی همه دیواهای مرکز فقط ایده و خلاقیت را می‌بینی که برای همه آنها ساعت‌ها فکر شده بود و بچه‌ها را برای عضویت در کتابخانه و کتاب خواندن ترقیب و تشویق می‌کند. در یک کلام مرکزی پر از رقص رنگ و نور و طرح.

بعد از دیدن طرح‌ها ششمین قرارگاه تربیت مربی 1403 با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری، کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی، روابط عمومی، ارزیابی و عملکرد، مدیر مسئولان مراکز تویسرکان، سرکان، فرسفج، ملایر، نهاوند و مربیان آنها به طور رسمی با قرائت قرآن، سرود ملی، یاد و نام شهدای خدمت و قرائت فاتحه برای آنان آغاز شد. 

برگزاری ششمین دوره تربیت مربی همدان در مرکز خوش آب و رنگ تویسرکان

در ابتدای جلسه مژگان هادیِ، کارشناس فرهنگی اداره کل ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان به حاضرین از زحمات و تلاش همکاران مرکز تویسرکان به جهت میزبانی جلسه قدردانی کرد و گفت: این مرکز در شاداب سازی و فضاسازی مناسب برای کودکان و نوجوانان اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

وی افزود: این مرکز یکی از مراکز پویا بوده که از لحظه ورود ما ساعت 9 صبح والدین و بچه‌ها برای ثبت نام کلاس‌ها و عضویت در کتابخانه مراجعه داشته‌اند و این بسیار خوشایند بوده و البته حاصل زحمات مربیان این مرکز است.

در ادامه ریحانه نوری، مربی فرهنگی-ادبی مرکز تویسرکان طرح ادبی "اسم من، ماجرای من "را پیرو اجرای برنامه یک خط و یک تصویر اجرا کرد. در این طرح همکاران حروف اول، وسط و آخر نام و نام خانوادگی خود را روی برگه نوشته و با حروف تعدادی کلمه ساختند و با کلمات اقدام به نوشتن متن‌هایی ادبی و جذاب کردند.

برگزاری ششمین دوره تربیت مربی همدان در مرکز خوش آب و رنگ تویسرکان

سپس نیکا مالمیر یکی از کانون‌یاران این مرکز داستانی زیبا در توصیف شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان قرائت کرد و حال و هوایی روحانی و معنوی به جلسه داد و توسط کارشناس و مربیان مورد تقدیر قرار گرفت و کارت کانون یار به گردن ایشان انداخته شد.

در ادامه رسولی جوکار، مربی مسئول شماره یک ملایر یکی از قصه‌گویان مطرح کانون است قصه"ماجرای انار وزیر و محمد ابن عیسی بحرینی "را برای همکاران قصه‌گویی کرده و نکاتی را در مورد قصه‌گویی بیان کرد.

برگزاری ششمین دوره تربیت مربی همدان در مرکز خوش آب و رنگ تویسرکان

در این دوره از تربیت مربی محسن کریمی، مربی سیار روستایی ملایر نیز اشعاری از بوستان سعدی شیرازی همراه با  بیان تفسیر ابیات قرائت کرد.

در این جلسه کارشناسان ارزیابی عملکرد، فرهنگی و هنری در مورد برنامه ملی کانون-مدرسه، تفاهم نامه فعالیت‌های فرهنگی، برنامه‌های تابستانی و مربیان همکار در تابستان، حلقه‌های میانی و استفاده از ظرفیت آنها در اجرای برنامه‌ها، جذب نوجوانان، عضویت و امانت کتاب، طرح قاف و سیمرغ و... مطالبی را مطرح کردند.

برگزاری ششمین دوره تربیت مربی همدان در مرکز خوش آب و رنگ تویسرکان

سپس مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ضمن تسلیت ایام شهادت رئیس جمهور و دیگر شهدای خدمت با تشکر از زحمات همکاران این حوزه اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسات به صورت حوزه‌ای تنها کسب تجربه از یکدیگر است زیرا کانون همدان نیروهای بسیار توانمندی دارد خصوصا این حوزه که اکثر نویسندگان و شاعران کانون در این محدوده فعالیت می‌کنند و هر ساله افتخارات بسیاری را برای همدان کسب می‌کنند.

معصومه ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه اعضای کانون، والدین و مسئولانی که به مراکز مراجعه می‌کنند باید با مربیان مطرح هنری- ادبی و فرهنگی در سطح استان و کشور آشنا شوند، گفت: یک راه آن معرفی این مربیان توانمند به عنوان الگو به اعضا از طریق شنبه نامداران در طرح هما است و یا عکس و بیوگرافی باید در مراکز وجود داشته باشد.

برگزاری ششمین دوره تربیت مربی همدان در مرکز خوش آب و رنگ تویسرکان

وی به موضوع اطلاع رسانی مستمر و داشتن ارتباط منظم با رسانه‌های محلی و خرده رسانه‌ها اشاره و تصریح کرد: از ظرفیت خرده رسانه‌ها و رسانه‌های محلی منطقه خود برای معرفی فعالیت‌های کانون بهره بگیرید و با خبرنگار صدا و سیمای مناطق خود تعامل داشته باشید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبلیغات میدانی را مهم خواند و گفت: کانون به سمت تولی گری رفته و شما باید کانون را به عنوان تخصصی ترین مرکز کودک و نوجوانان معرفی کنید در این راستا همکاری خوبی را با آموزش و پرورش و مدیران مدارس داشته باشید و موضوع کانون‌یاران را بسیار جدی بگیرید.

وی با ثبت نام کارگاه‌های تابستانی اشاره و خاطرنشان کرد: از ظرفیت حلقه‌های میانی و والدین برای پیشبرد اهداف خود به خوبی استفاده کنید، مرکز تویسرکان با استفاده از مادران هنرمند کلاس‌های آموزشی برای دیگر مادران برگزار کرده مانند دوره‌های قالی بافی و رزین که این یک اقدام  بسیار خوب بوده و باعث شده که مادران در اداره کردن برنامه‌های کانون یاری رسان مربیان باشند و خود این مادارن در تبلیغ چهره به چهره افرادی موثرند.

برگزاری ششمین دوره تربیت مربی همدان در مرکز خوش آب و رنگ تویسرکان

ابراهیمی‌هژیر تابستان را یک فرصت طلایی برای جذب اعضا و والدین و حلقه‌های میانی معرفی کرد و گفت: از این فرصت محدود سه ماهه استفاده کنید و قدر بدانید زیرا شما در مقابل تمام کودکان و نوجوانان شهر و منطقه خود مسئول هستید و باید برای جذب آنها و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تمام تلاش خود را بکنید و از کارهای خلاقانه بهره بگیرید.

در پایان با اهدای لوح از زحمات همکاران قدردانی شد و عکس یادگاری گرفته شد.

برگزاری ششمین دوره تربیت مربی همدان در مرکز خوش آب و رنگ تویسرکان

نظر شما