شناسهٔ خبر: 66863773 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین دستور رئیس‌جمهور شهید به وزیر فرهنگ

صاحب‌خبر -
آخرین دستور رئیس‌جمهور شهید به وزیر فرهنگ
خبرگزاری آریا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آخرین دستور آقای رئیس جمهوری به من، نامه و مکاتبه آقای امیرعبدالهیان با ایشان بود که در آن نوشته بودند و پیشنهاد کرده بودند امسال من به سفر حج بروم.

به گزارش خبرگزاری آریا، محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه در حاشیه آیین بزرگداشت شهادت رئیس‌جمهوری و هیات همراه در مدرسه عالی شهید مطهری در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: آقای رئیس جمهوری سال‌های قبل به دلایلی موافق نبودند اما امسال دستور داده بودند اگر ضرورت دارد من به حج بروم. این آخرین نامه ای است که از ایشان به ما رسیده که باعث غم مضاعفی هم هست و دو شهید بزرگوار در خصوص این موضوع با هم مکاتبه کرده بودند.
وی همچنین گفت: مواردی که ما در دستور کار داریم این است که تا ثانیه آخر در این مسوولیت که هستیم خیلی قوی تر از گذشته فهرستی از دستوارت آقای رئیسی را دنبال کنیم.
وزیر فرهنگ افزود: یکی از دستوراتی که آقای رئیسی داده بود نهضت تولید محتواست که آن را شروع کردیم و امروز در هر استان و هر شهرستانی جریان بزرگ تولید محصولات فرهنگی است که در تراز انقلاب اسلامی به وجود می آید و این مهمترین بحث است و خیلی امیدوارم این حرکت پی‌ریزی شده به فضای تنفسی جدیدی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه تبدیل شود.
اسماعیلی تصریح کرد: امیدواریم کسی که در این جایگاه قرار می گیرد بتواند مسیری که آیت الله رئیسی ایجاد کرده را تداوم بخشد. از نظر شخصی ما، این یک فاصله پرنشدنی است و آیت الله رئیسی بعد از یک عمر مجاهدت، تجربه، ممارست و جهاد در این نقطه قرار گرفته بود و حتما برای نفر بعدی این کار بسیار دشوار خواهد بود. اما تجربه انقلاب اسلامی نشان داده که این انقلاب همیشه رو به پیش است و امیدوارم با سکانداری مقام معظم رهبری فضای تعاملی و انسجام و اتحاد و همدلی کشور باعث ارتقای وضعیت حکمرانی در کشور هم بشود.
وی افزود: اگر این اتفاق در هر کشور دیگری غیر از جمهوری اسلامی رخ می داد یک بحران اجتماعی پدید می آمد. شخص اول اجرایی کشور را با این شیوه و نحو از دست دادیم اما می بینید جامعه ما هم آرامش خود را حفظ کرده و هم انسجام و وحدت بیشتری را به دست آورده است و این از ویژگی های جامعه ایرانی و مکتب اهل بیت است که خون باعث حرکت و نه انفعال می‌شود و این چیزی است که جهانیان در ایران می بینند عظمت تشییع جنازه چند ده میلیونی است که در چند شهر اتفاق افتاد و نمونه ای از یک اتفاق از جنس مکتب عاشورا و اهل بیت بود و انشالله حرکت انقلاب ما پرخروش تر از گذشته خواهد شد.
اسماعیلی گفت: پیام رئیس جمهوری شهید ما این بود که اختلافات را حل کنیم و وارد رسانه‌ها نشود. یک تصویر خوب و مطبوع مردم را در حوزه تعاملات بین قوا نشان داد و فکر می کنم یک الگویی را در ارتباط میان قوا برای دوره های بعد هم به یادگار گذاشت. حال که دولت و مجلس در حال تغییر است، دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم، انشالله الگوی دولت سیزده و مجلس یازده را تکرار کنند.
وی تصریح کرد: حضور ده ها میلیونی مردم در تشییع جنازه این مرد بزرگ و همراهان خوب و گرامی وی، نشان می دهد که انقلاب اسلامی با قوت زنده است، به پیش می رود و این خون ها باعث جهش دوباره در مسیر دستیابی به آرمان‌های انقلاب خواهد شد.

نظر شما