شناسهٔ خبر: 66865546 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

وزیر فرهنگ: سفرم به حج دستور شهید رئیسی است

19 دی آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آخرین دستور شهید رئیسی به من، نامه شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه به ایشان بود که در آن نوشته بودند و پیشنهاد کرده بودند امسال من به سفر حج بروم.

صاحب‌خبر -
محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه -۶ خرداد- در حاشیه آیین بزرگداشت شهادت رئیس جمهوری و هیات همراه در مدرسه عالی شهید مطهری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آقای رئیس جمهوری سال‌های قبل به دلایلی موافق نبودند، اما امسال دستور داده بودند اگر ضرورت دارد من به سفر حج بروم. این آخرین نامه ای است که از ایشان به من رسیده که باعث غم مضاعفی برای من است، دو شهید بزرگوار در خصوص این موضوع با هم مکاتبه کرده بودند.
وی همچنین گفت: مواردی که ما در دستور کار داریم این است که تا ثانیه آخر در این مسئولیت که هستیم، بلکه خیلی قوی‌تر از گذشته فهرستی از دستوارت آقای رئیسی را دنبال می کنیم.
وزیر فرهنگ افزود: یکی از مهمترین دستوراتی که رئیس جمهوری شهید داده بود، نهضت تولید محتواست که آن را شروع کردیم و امروز در هر استان و هر شهرستان جریان بزرگ تولید محصولات فرهنگی است که در تراز انقلاب اسلامی دارد به وجود می‌آید، خیلی امیدوارم این حرکت پی‌ریزی شده به فضای جدیدی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه تبدیل شود.
اسماعیلی تصریح کرد: امیدواریم کسی که در این جایگاه قرار می‌گیرد بتواند مسیری که آیت الله رئیسی ایجاد کرده را تداوم ببخشد. از نظر شخصی ما، این یک فاصله پرنشدنی است و آیت الله رئیسی بعد از یک عمر مجاهدت، تجربه، ممارست و جهاد در این نقطه قرار گرفته بود و حتما برای نفر بعدی این کار بسیار دشوار خواهد بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تجربه انقلاب اسلامی نشان داده که این انقلاب همیشه رو به پیش است امیدوارم با سکانداری رهبر انقلاب فضای تعاملی و انسجام و اتحاد و همدلی کشور باعث ارتقای وضعیت حکمرانی در کشور هم بشود.
وی افزود: اگر این اتفاق در هر کشور دیگری غیر از جمهوری اسلامی رخ می داد یک بحران اجتماعی پدید می‌آمد. شخص اول اجرایی کشور را با این شیوه و نحو از دست دادیم اما می‌بینید جامعه ما هم آرامش خود را حفظ کرده و هم انسجام و وحدت بیشتری را به دست آورده است و این از ویژگی های جامعه ایرانی و مکتب اهل بیت (ع) است که خون شهید باعث حرکت و نه انفعال می‌شود و این چیزی است که جهانیان در ایران می بینند.
اسماعیلی گفت: عظمت تشییع جنازه چند ۱۰ میلیونی که در هفته گذشته در چند شهر (تبریز، تهران، مشهد، قم، بیرجند، شهرری، مراغه) اتفاق افتاد و نمونه ای از یک اتفاق از جنس مکتب عاشورا و اهل بیت (ع) بود ان‌شاءالله حرکت انقلاب ما پرخروش تر از گذشته خواهد شد.
وزیر فرهنگ گفت: پیام رئیس جمهوری شهید ما این بود که اختلافات را حل کنیم تا وارد رسانه‌ها نشود. یک تصویر خوب و مطبوع مردم را در حوزه تعاملات بین قوا نشان داد و فکر می‌کنم یک الگویی را در ارتباط میان قوا برای دوره های بعد هم به یادگار گذاشت. حال که دولت و مجلس در حال تغییر هستند دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم، الگوی دولت سیزدهم و مجلس یازدهم را تکرار کنند.
وی تصریح کرد: اتفاق مهم حضور ده‌ها میلیونی مردم در تشییع جنازه این مرد بزرگ و همراهان خوب و گرامی ماست و نشان می دهد که انقلاب اسلامی با قوت زنده است، به پیش می رود و این خون ها باعث یک جهش دوباره در مسیر دستیابی به آرمان‌های انقلاب خواهد شد.

نظر شما