شناسهٔ خبر: 66862890 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آغاز خرید تضمینی گندم مازندران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: خرید تضمینی محصول گندم آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران در اولین جلسه کارگروه، آرد و نان و گندم مازندران اظهار داشت: برداشت گندم در شهرستان‌های شرق استان مازندران آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اولین مرکز خرید تضمینی گندم امروز در شهرستان گلوگاه راه اندازی شده و کشاورزان شهرستان اولین محموله گندم را به مرکز خرید تضمینی اداره کل غله تحویل دادند تصریح کرد: با اعلام نیاز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مرکز خرید تضمینی آن شهرستان دایر خواهد شد.

وفائی نژاد با توصیه به کشاورزان از آنان خواست در برداشت گندم عجله نکنند.

وی با بیان اینکه برداشت گندم طبق نظر کارشناسان جهاد کشاورزی و با کسب اطمینان از رشد محصول باید انجام شود عنوان کرد: محصول گندم در شرایط رطوبت پایین باید برداشت شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران به واردات گندم و روغن از کشور‌های همسایه دریای خزر اشاره کرد که در سال‌های 1400 و 1401 انجام شد و گفت:  با انتقال واردات از بنادر جنوب کشور به بنادر شمالی، 800 هزار تن کالای اساسی گندم و روغن خام خوراکی از طریق بنادر استان وارد شد.

وی با تاکید بر تانین امنیت غذایی خاطرنشان کرد: پس از پیگیری‌های مکرر از خردادماه سال جاری ا از ظرفیت‌های حوزه تجارت در استان استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: در مازندران سالانه 470 هزار تن گندم و 390 هزار تن آرد مصرف می‌شود که تدابیر لازم برای تامین آرد مورد نیاز خبازی‌ها انجام خواهد شد.

وفائی نژاد با بیان اینکه پارسال به منظور تامین نان شهروندان و جمعیت شناور در تعطیلات و مناسبت‌ها  حدود 327 هزار کیسه آرد به صورت فوق العاده و علاوه بر پخت عادی نانوایان در اختیار فرمانداران و کارگروه‌های شهرستان‌ قرار گرفت افزود: این میزان به صورت عادلانه در مراکز پرتردد که افزایش مصرف داشتند میان نانوایان توزیع شد و امسال هم نگرانی در تامین آرد نانوایان نداریم.

وفائی نژاد با اشاره به تعطیلات پیش رو در نیمه خرداد خاطرنشان کرد: 50 هزار کیسه آرد فوق العاده در اختیار کارگروه‌های آرد و نان شهرستان‌ها قرار می‌گیرد تا بین نانوایان منتخب توزیع شده و نان مورد نیاز شهروندان و مسافران تامین شود.

وفائی نژاد ادامه داد: دولت برای مدیریت  نان در سفره مردم به عنوان کالای اساسی   یارانه اختصاص داده است  و در استان مازندران هم حدود 7 هزار میلیارد تومان یارانه برای نان پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت این یارانه سنگین برنامه ریزی و مدیریت  بخش نان را ضرورت می‌بخشد تصریح کرد: دولت برای مدیریت یارانه پرداختی نان  با استقرار سامانه نانینو توسط وزارت امور اقتصاد و دارایی و با ورود بانک سپه اجرای این طرح را از سال 1401 آغاز کرده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران یادآور شد: رشد 72 درصدی خرید تضمینی گندم در مازندران را در سال‌های اخیر شاهد بودیم و پیش بینی می‌شود امسال خرید 160 هزارتن گندم انجام شود و 32 مرکز خرید تضمینی برای در استان برای خرید گندم  پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما