شناسهٔ خبر: 66860510 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سلامت سه هزار و ۲۰۰ نوآموز مهابادی سنجش شد

مهاباد- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش مهاباد گفت: سه هزار و ۲۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی (۲۳ آبان ۱۴۰۲) تاکنون در این شهرستان ارزیابی شده اند.

صاحب‌خبر -

محمود احمدنژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یک پایگاه شهری برای اجرای برنامه سنجش اختصاص پیدا کرده که اولیای دانش آموزان ضمن ثبت نام نوبت مراجعه خود را دریافت می کنند.

وی افزود: اجرای فرآیند سنجش تا ۲۰ خردادماه جاری تمدید شد و نوآموزان برای ورود به پایه اول ابتدایی و دریافت کُتب درسی، باید در این برنامه شرکت کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش مهاباد از خانواده‌هایی که تاکنون برای سنجش فرزندان بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده اند خواست این فرآیند را هر چه زودتر طی کنند.

احمدنژاد اضافه کرد: متولدین بعد از مهر ۱۳۹۶ تا اول مهر ۱۳۹۷ که در سال ۱۴۰۳ می توانند وارد پایه اول دبستان می‌شوند، به طور حتم باید در برنامه سنجش بدو ورود شرکت کنند، در غیر این صورت امکان ثبت‌نام در پایه اول را نخواهند داشت.

وی شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان و تهیه بانک اطلاعات جامعی از نارسایی ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی کلیه کودکان ورود به مدرسه به منظور مداخلات به هنگام آموزشی و توان بخشی جهت انجام برنامه ریزی آموزشی و درسی مناسب و جایدهی درست آنان را از اهدای اجرای این برنامه اعلام کرد.

وی یادآور شد: نوآموزان قبل از ورود به مراکز پیش‌دبستانی و پایه اول باید از لحاظ وضعیت بینایی، شنوایی، هوش، اختلال جسمی - حرکتی، پایش رشد و سایر موارد بهداشتی و پزشکی ارزیابی شوند.

برای سال تحصیلی آینده پیش بینی می شود که بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز در مدرسه شهری و روستایی مهاباد ثبت‌نام کنند که از این تعداد، حدود ۲۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی هستند.

نظر شما