شناسهٔ خبر: 66860460 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون گردشگری استان:

امسال ۳۰ رویداد گردشگری در کرمانشاه برگزار می‌شود

فاطمه احمدیان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: طبق تقویم رویدادهای گردشگری استان، امسال حدود ۳۰ رویداد گردشگری در سطح استان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

وحید امیری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تدوین تقویم رویدادهای گردشگری استان، اظهارکرد: دی ماه سال گذشته برای اولین بار استارت تدوین تقویم رویدادهای گردشگری با کمک گرفتن از دستگاه های رویدادمحور همچون ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، محیط زیست، شهرداری و... آغاز شد. 

وی افزود: همچنین از تمام شهرستانهای استان در خواست شد تا ظرفیت‌های خود را برای برگزاری رویدادهای گردشگری به ما اعلام کنند تا در نهایت به یک جمع بندی دست پیدا کنیم. 

معاون گردشگری استان تصریح کرد: براساس اطلاعات و داده هایی که جمع آوری شد، جمعا ظرفیت برگزاری حدود ۸۵ رویداد گردشگری در استان برآورد شد و بر همین اساس تقویم رویدادهای گردشگری استان تدوین و زمستان سال گذشته در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران رونمایی شد. 

وی اضافه کرد: پس از رونمایی از این تقویم آن را به فرمانداران شهرستانهای مختلف ابلاغ کردیم تا علاوه بر اینکه در جریان برگزاری این رویدادها قرار گیرند، در کمیته های برنامه ریزی خود نیز برای آنها اعتباراتی اختصاص دهند. 

امیری گفت: از آنجایی که دستگاه های مختلفی در برگزاری این رویدادها مشارکت داشتند و از طرفی باید اعتبارات برگزاری آن از سوی فرمانداران به صورت قطعی تامین می شد، طی هفته های گذشته تقویم رویدادهای گردشگری استان در  استانداری کرمانشاه مجددا مورد بررسی قرار گرفت و یک بروزرسانی روی آن صورت گرفت. 

وی تاکید کرد: در این بروزرسانی تعدادی از رویدادهای گردشگری مشابه حذف، تکلیف هرکدام از دستگاه ها در برگزاری رویدادها مشخص و تامین اعتبار آن از سوی فرمانداران مورد تاکید قرار گرفت. 

به گفته این مسئول، تقویم گردشگری بروزرسانی شده طی هفته های آینده به فرمانداران استان ابلاغ خواهد شد. 

وی در ادامه با بیان اینکه عمده رویدادهای گردشگری استان در نیمه دوم سال و پس از ایام محرم و صفر برگزار خواهد شد، عنوان کرد: طبق هدفگذاری انجام شده و در صورت فراهم شدن مقدمات، امسال حدود ۳۰ رویداد گردشگری را خواهیم داشت که البته طی یکی دو ماه گذشته حدود پنج مورد از این رویدادها برگزار شده است. 

معاون گردشگری استان اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که در تلاشیم برگزار شود، جشنواره بزرگ اقوام به مناسبت روز ملی کرمانشاه در پنجم مرداد است که البته برگزاری آن منوط به فراهم شدن بسترهای لازم است. 

وی در ادامه عنوان کرد: پس از ایام محرم و صفر در مهر ماه و به مناسبت هفته گردشگری نیز برگزاری تعدادی رویداد گردشگری را با همکاری پارک علم و فناوری استان در دستورکار قرار داده ایم. 

امیری خاطرنشان کرد: اگر یک رویدادگردشگری چند سال به صورت مداوم برگزار شود، در نهایت در سامانه رویدادهای ملی وزارت میراث فرهنگی ثبت خواهد شد و می توانیم از محل وزارتخانه برای برگزاری آن اعتبار بگیریم. 

انتهای پیام 

نظر شما