شناسهٔ خبر: 66860372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمود عینی کارگروه تسهیل در کرمان؛ از رفع مشکلات خط مقدم تولید تا نتایج ۱۵۹ جلسه

کرمان - ایرنا - ششمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان در حالی صبح امروز (یکشنبه) در استانداری کرمان برگزار شد که مسئولان در این جلسه با بررسی موانع و مشکلات ۱۸ واحد تولیدی استان در نسبت به راهکارهای رفع این مشکلات تصمیم گیری و مصوباتی ارائه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ششمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار کرمان و سایر مسئولان و اعضای کارگروه و نمایندگان واحدهای تولیدی استان برگزار شد مسئولان بر رفع سریع مشکلات واحدهای تولیدی اتفاق نظر داشتند.

تولید را حمایت کنیم

استاندار کرمان در این نشست با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی این استان به دلیل درگیری با برخی مشکلات همچون پرداخت نشدن تسهیلات بانکی گفت: بایستی به واحدهای تولیدی که به علت تکانه‌های اقتصادی درگیر مشکلاتی شده‌اند، کمک کنیم.

محمدمهدی فداکار افزود: همه باید در سالی که به جهش تولید مزین شده برای تحقق شعار سال کمک کنند و در این زمینه باید گرهی را از تولید باز کنیم و اجازه دهیم که تولید نفس بکشد و سرعت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران ضمن تسهیل امور کمک کنند تا کار با سرعت بیشتری انجام شود و تولید معطل نشود اظهار داشت: تولید از ۲ محل از جمله میزان تولید کشور و همچنین اشتغال برای ما حائز اهمیت است و باوجود تاکید بر تسریع پرونده‌ها و معطل نشدن آنها، بایستی مشکلات واحدهای تولیدی را به سرعت برطرف کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به فعالیت کارگروه های استان کرمان در جمع بندی و رسیدگی به مسائل و مشکلات این حوزه ادامه داد: براین اساس پروژه ها معطلی چندانی ندارد اما بایستی نگاه مثبتی به تولید داشته باشیم و در این زمینه سختگیری نکنیم تا کارها سریعتر پیش برود.

وی با اشاره به برخورد در مورد حقوق دولت همچون برداشت بیش از حد مجاز عنوان کرد: بایستی جلوی این مسائل را بگیریم اما تولید غیر از شرایط خاص باید باوجود شرایط سخت کنونی، حمایت شود.

اثرات برگزاری ۱۵۹ جلسه رفع موانع تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این نشست با تسلیت به مناسبت شهادت رییس جمهور با اشاره به بنگاه های دارای اقتصاد راکد شده از سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲ در استان کرمان گفت: برای رفع این مشکل ۱۵۹ نشست رفع موانع تولید در این استان برگزار و ضمن رسیدگی به مشکل واحدها، بسیاری از آنها رفع شده است.

امیر حسن زاده افزود: جلسات در سال ۱۴۰۰ به میزان ۶۱ مورد، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۹ مورد و سال گذشته به ۳۹ مورد رسید که به این معنا است، جلسات کمتر شده اما مشکلات نیز کاهش یافته است.

وی ادامه داد: سال گذشته به مشکل ۴۰۵ واحد تولیدی استان کرمان رسیدگی شد و مشکل مابقی واحدها در کمیته های دستگاه های متولی رسیدگی شده که این موضوع جای قدردانی از دستگاه های اجرایی استان کرمان دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در ادامه با اشاره به برگزاری ششمین نشست کارگروه رفع موانع تولید تصریح کرد: ۲ جلسه را در کارخانه های دارای مشکل برگزار کردیم و امیدوارم در پایان دولت بتوانیم از ظرفیت ها برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان استفاده کنیم.

وی در پایان با اشاره به حادثه بالگرد رییس جمهور و همراهان تاکید کرد: فرصت عمر ما کوتاه است و باید از فرصت باقی مانده برای خدمت به خلق استفاده کنیم تا عاقبت بخیر شویم.

رسیدگی و رفع مشکل ۱۸ واحد تولیدی استان کرمان

مهدی حسینی نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست با تسلیت به مناسبت شهادت رییس جمهور و همراهان گفت: مشکل ۱۸ واحد تولیدی از جمله ۱۴ واحد مربوط به حوزه فعالیت های این سازمان و همچنین چهار واحد در حیطه وظایف جهاد کشاورزی استان کرمان در این نشست رسیدگی و مصوباتی برای رفع مشکلات آنها صادر شد.

نظر شما