شناسهٔ خبر: 67227641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه شیراز:

شرکت در انتخابات وظیفه ای شرعی و میهنی است

شیراز - امام جمعه شیراز گفت: رأی دادن امروز ما ادامه راه شهدا و وظیفه شرعی، میهنی و ملی ما است و به عبارتی هر رأی ما تیری بر سینه دشمنان اسلام، ایران و جمهوری اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام صبح امروز دوشنبه ۲۸ خرداد در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که با حضور اقشار مختلف مردم شیراز برگزار شد ابتدا بیان کرد: برای ما هرروزی که به ساحت امامت و ولایت و امام عصر (عج) توجه کنیم عید است.

امام جمعه شیراز گفت: برای حاجی‌ها عید قربان روز خاصی است که در آن اعمال حج خود را در روز عید قربان با قربانی کردن، حلق و تقصیر کردن و رمی جمرات کردن و برائت از مشرکان ادا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه حج امسال به سبب مقارن شدن با اوج جنایات رژیم صهیونیستی از اهمیت خاص‌تری برخوردار است افزود: رهبر انقلاب نیز تاکید کردند که حج امسال حج برائت از مشرکان و اعلام انزجار از جنایات جرثومه فساد، ظلم، کودک‌کشی و انسان‌کشی یعنی رژیم صهیونیستی است و در سایت رهبری از همه ما خواسته شده که امروز ۷ بار مرگ بر اسرائیل گفته و فریاد بلند خود را علیه ظالمان و ستمگران عالم سر بدهیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به در پیش بودن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در هشتم تیرماه گفت: رقم خوردن یک صحنه حماسی بزرگ در شرایط کنونی سبب تقویت پایه‌های نظام اسلامی و پیشبرد اهداف این نظام مقدس خواهد شد و باید همه را به حضور در این رویداد تشویق کنید تا همان طوری که ولی امر ما خواسته است یک حضور قوی و حداکثری داشته باشیم.

آیت الله دژکام گفت: رأی دادن امروز ما ادامه دادن همان مسیری است که شهدا شروع کرده‌اند و به همین خاطر می‌گویند هر رأی ما تیری بر سینه دشمنان اسلام و این ملت است.

وی از همه مردم خواست دیگران را تشویق به این امر کنند همانگونه که پیامبر گرامی اسلام در حج الوداع خود این کار را گردن همه گذاشت و فرمود آنهایی که هستند به آنهایی که نیستند اطلاع بدهند تا حماسه بیافرینیم و یک حضور حماسی را دوباره تجربه کنیم.

با هر نیت و مرام و مسلکی که هستید رأی بدهید

آیت الله دژکام افزود: برخی بنا به حساس بودن روی وظیفه شرعی خود و برخی دیگر به دلیل حساسیت نسبت به وظیفه میهنی و ملی خود در این رویداد شرکت می‌کنند اما ما می‌گوئیم با هر نیتی بروید رأی بدهید.

نماینده ولی فقیه در فارس در خصوص در پیش بودن عید غدیر نیز گفت: رهبر انقلاب بیان کردند که هر کس نهج‌البلاغه نمی‌خواند از قرآن خبر ندارد و این یعنی قرآن و اهل بیت با هم هستند.

آیت‌الله دژکام افزود: روز عید غدیر دو ساعت پیش از ظهر برنامه‌های عید در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) شروع می‌شود و تا نماز و نهار ادامه دارد. بنا بر این عزیزانی که بانی اطعام هستند به فکر باشند که روز عید غدیر همه مهمان شاهچراغ باشیم.

وی افزود: آن روز دو وظیفه داریم. اول تجدید بیعت کنیم با امیرالمومنین که قرآن ناطق بود. پس قرآن بر سر گذاشته و اعلام کنیم آقا شما روی چشم ما قرار دارید و بایستی قرآن و اهل بیت را حفظ کنیم. دومین کار عقد اخوت است و باید با یکدیگر قرار برادری ببندیم تا هم در دنیا هم در آخرت از همدیگر حمایت کنیم.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نیز همه را به پرهیزکاری و خداترسی توصیه کرد و به رسم خطبه دوم ایام عید، دعای حضرت بقیه الله الاعظم علیه السلام را قرائت کرد.

شرکت در انتخابات وظیفه ای شرعی و میهنی است

نظر شما