شناسهٔ خبر: 66859484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اجمالی|

وزیر کشور: شهید جمهور با قدرت و شجاعت مقابل مستکبران می‌ایستاد

وزیر کشور گفت: شهید جمهور آنجا که موضوعی جهانی مطرح بود با قدرت و شجاعت مثال‌زدنی در مقابل مستکبران می‌ایستاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، احمد وحیدی امروز _یکشنبه ششم خرداد_ در اجتماع مردم گیلان در گرامیداشت شهدای خدمت، رئیس‌جمهور شهید آیت الله رئیسی و همراهانش در میدان شهدای ذهاب رشت، اظهار کرد: جهان‌بینی اسلامی ما فراتر از امور مادی در فراخنای هستی انسان‌ها را می‌نگرد، از این‌رو وقتی به رئیس‌جمهور شهید نگاه می‌کنیم، نگاهی چندی بعدی است. به مصداق آیه شریفه قرآن کریم که در خصوص حضرت ابراهیم فرمود «ابراهیم برای شما اسوه حسنه است؛ ما همین نسبت را برای سید ابراهیم شهید خود داریم.»

وی افزود: همانطور که پیامبر بزرگ الهی پیامبر توحید بود، رئیس‌جمهور شهید ما سید ابراهیم رئیسی از تبار انبیا بود، او که با قدرت، شجاعت و غیرت در مقابل همه کژی‌های دنیای امروز می‌ایستاد و همه جا با لسان رسا و بدون لکنت زبان و با قدرت از ارزش‌ها دفاع می‌کرد.

وزیر کشور ادامه داد: این ارزش‌ها گاه در قالب دفاع از مردم مظلوم و ستمدیده غزه بود و صدای رسای آن‌ها در همه مجامع بین‌المللی می‌شد.

وحیدی خاطرنشان کرد: گاه در دفاع از ارزش‌های دینی شجاعانه می‌ایستاد؛ وقتی کوردلان، قرآن شریف را مورد توهین قرار دادند این شهید بزرگوار در بزرگترین مجمع جهانی سازمان ملل با بلند کردن قرآن بر دست با همه وجود از آن دفاع کرد.

وی تصریح کرد: گاه از ارزش‌های شهید و مجاهدت دفاع می‌کرد؛ آنگاه که با بالا بردن عکس اَبرقهرمان ملت شهید سلیمانی و صحبت و دفاع از او در مجمع سازمان ملل رنگ از رخ تروریست‌های عالم برد.

وزیر کشور اضافه کرد: شهید آیت‌الله رئیسی با قدرت در حالی در مجمع جهانی سازمان ملل در خصوص شهید سلیمانی سخن گفت که این نهاد بین‌المللی در چنگال ابرقدرت ترور کننده این شهید بزرگوار بود.

وحیدی ادامه داد: شهید جمهور آنجا که موضوعی جهانی مطرح بود با قدرت و شجاعت مثال‌زدنی در مقابل مستکبران می‌ایستاد.

وی با اشاره به انجام عملیات وعده صادق در مقابل رژیم صهیونسیتی گفت: رئیس‌جمهور شهید در شورای عالی امنیت ملی بدون اندکی ترس و تردید عملیات بزرگ وعده صادق را که توسط نیروهای مسلح ایران اسلامی به اجرا درآمد مورد تصویب قرار داد که به فرموده رهبر معظم انقلاب ظهور اراده ملت بود و ظهور اراده ملت دشمن را به عقب می‌راند.

وزیر کشور تصریح کرد: شهید با حساب و کتاب می‌رود؛ آیت الله سید ابراهیم ما به عهد خود وفا کرد و در واقع این وفای به عهد است که انرژی را آزاد می‌کند تا ملت را به قله‌ها ببرد. از این‌رو به لطف و عنایت الهی الهی و با وجود رهبر دوراندیش، خردمند، شجاع و مجاهد انقلاب از هیچ چیز ترسی نداریم و هر چند از دست دادن این شهدای گرانقدر درد بزرگ و جانکاهی است اما در پس این شهادت‌ها چیزی به دست آوردیم که مایع عمل و حرکت ما به سمت قله‌ها است.

وحیدی اظهار کرد: ما در فصل نوینی از تاریخ این ملت قرار داریم؛ شهید بهشتی‌ها، مطهری‌ها، رجایی‌ها، باهنرها دادیم؛ شهدایی که هر کدام در این آسمان پر ستاره چون کوکبی درخشان می‌درخشند و امروز این راه را به لطف و عنایت این شهدا طی می‌کنیم و پشتوانه‌ای قوی برای حرکت روبه‌جلو داریم.

وی ادامه داد: از این رو از هیچ چیزی نمی‌هراسیم؛ رهبر فرزانه انقلاب فرمودند هیچ اختلالی در امور ایجاد نمی‌شود؛ داغ سختی بود اما به حرمت خون این شهدا در این فرود سخت، فرازی درخشان به سمت آینده‌ای روشن در پیش داریم.

وزیر کشور تاکید کرد: راه شهید آیت الله رئیسی مسیر هر رئیس جمهور پس از ایشان است؛ وی الگو و مکتب مدیریت جدیدی را بنا گذاشت و کسی نمی‌تواند از این الگو تخطی کند و ملت ایران هم تخطی از آن را نمی‌پذیرد؛ این الگو به سادگی به دست نیامده است و امروز دستاورد بسیار مهمی است که با او بسنجند و ببینند که چه کسی می‌تواند در مسیر رئیس جمهور شهید راه وی را ادامه دهد.

وحیدی عنوان کرد: همانطور که شهید سلیمانی مکتب شهید سلیمانی را بنا گذاشت، شهید آیت الله رئیسی هم مکتب خاص خود را در اداره کشور بنا نهاد و این برای ما دستاورد بزرگی است.

وی ادامه داد: شهید امیر عبدالهیان نیز نشان داد که در صحنه دیپلماسی آنچنان قوی درخشید که حتی مخالفانش از او تعریف می‌کنند؛ شهید آیت الله آل هاشم برای همگان اسوه شد و شهید مالک رحمتی جوان باهوش و پرافتخار که در همین مدت کوتاه در دل مردم جای خود را باز کرد و همه اینها نشان از خدمات صادقانه و خالصانه آن‌ها دارد که برای خدا و مردم تلاش می‌کردند.

نظر شما