شناسهٔ خبر: 66858857 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد؛

انتقاد از نحوه جمع آوری پسماند و ایجاد بوی نامطبوع در بازار‌های میوه و تره‌بار تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران از شیوه جمع آوری پسماند و ایجاد بوی نامطبوع در بازار‌های میوه و تره بار شهرداری تهران انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

 نرجس سلیمانی در دویست و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: حضور مردم برای تشییع پیکر شهدای خدمت قابل تقدیر است و باید قدردان بزرگواری و وحدت ایجاد شده در کشور بود که البته مسئولیت‌ها را افزایش می‌دهد.

وی افزود: سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار می‌تواند در عملکرد و نظارت بر میادین و بازار‌ها اثرگذار باشد. در بازدید‌ها وضعیت ناهنجاری در جمع آوری پسماند و ایجاد بوی نامطبوع در بازار‌ها را شاهد هستیم که همه پسماند‌ها داخلی نیستند؛ بلکه ضایعات برخی غرفه‌ها نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: باید بازار به طور دقیق و منظم ضایعات کمتری در بسته بندی‌ها داشته باشد و ورود ضایعات به غرف که منافی با بهداشت میادین و خلاف قانون است آن چیزی است که نگران کننده بوده و تاثیر زیادی بر افزایش حیوانات موذی از جمله موش‌ها داشته و در فصل گرما می‌تواند کلونی موش‌ها را افزایش دهد.

سلیمانی تأکید کرد: عدم توجه به پسماند و جمع آوری آن بیماری‌های واگیردار ایجاد می‌کند و این یکی از گلایه مندی‌های حاضران در میادین تره بار است.

وی در ادامه گفت: بنده همچنین پیش از این در مورد بی کیفیت بودن آسفالت در معابر و بزرگراه‌ها تذکر داده‌ام که در این میادین نیز باید به کیفیت آسفالت توجه شود.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه میدان مرکزی یک فضای زنده است و برای تبدیل شدن به سرمایه پویا نیاز به برنامه ریزی دارد، ادامه داد: بلاتکلیف گذاشتن اصناف مستقر در میدان تره بار به دلیل عدم انجام وظایف توسط شهرداری تهران که نمی‌دانیم به دلیل عدم تجربه کافی و یا سوء مدیریت است، درست نیست و ضرورت دارد در مورد آن چاره اندیشی شود.

انتقال دبیرخانه کمیسیون ماده ۳۸ به مرکز حقوقی شهرداری تهران اتفاق مدبرانه‌ای نیست

میثم مظفر دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در دویست و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در قالب تذکری گفت: امیدواریم اتفاق تلخ شهادت رئیس جمهور باعث قدردانی از افراد شود. کمیسیون ماده ۳۸ حل اختلافات معاملات فی ما بین شهرداری و افراد حقیقی و حقوقی با حضور نماینده فرمانداری و شهرداری تشکیل می‌شود و اختلافات را حل و فصل می‌کند.

وی ادامه داد: جلسات این کمیسیون به صورت دو هفته یک بار و یا هفتگی به دلیل وجود پرونده‌های سنواتی برگزار می‌شود؛ اما متأسفانه دو ماه است که این کمیسیون در هیچ یک از شعب سه گانه جلسه‌ای برگزار نکرده و دلیل آن این است که شهرداری اعلام کرده دبیرخانه از معاونت مالی و اقتصاد شهری به مرکز حقوقی منتقل شود.

این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: به نظر می‌رسد انتقال دبیرخانه درست نباشد چرا که نماینده مرکز حقوقی به عنوان عضو غیرمستقیم در جلسه حاضر می‌شود. اینکه دبیرخانه در موازنه نابرابر قدرت زیر نظر مرکز حقوقی قرار بگیرد اتفاق مدبرانه‌ای نیست. از شهردار تهران می‌خواهم شخصا ورود کند. بهتر است دبیرخانه زیر نظر معاونت باشد و از وقفه بیشتر جلوگیری شود.

نظر شما