شناسهٔ خبر: 66858670 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس‌ کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب زنجان:

مهم‌ترین وجه مقابله با تکدی‌گری پرداختن به حوزه فرهنگی است

رئیس‌ کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب زنجان گفت: در کنار تکلیف قانونی، مهم‌ترین وجه مقابله با تکدی‌گری پرداختن به حوزه فرهنگی است و در مقوله فرهنگی، یکی از ظرفیت‌های اصلی، استفاده از ظرفیت صداوسیما و مستندسازان است.

صاحب‌خبر -

حسن بیگدلی در جلسه ساماندهی متکدیان شهرستان زنجان، بیان کرد: صداوسیما در کنار سایر متولیان فرهنگی باید در این حوزه وارد شود و با مستندسازی مبادرت به فرهنگ‌سازی کند و آسیب‌های ناشی از این معضل اجتماعی را نشان دهد.

وی ادامه داد: آیین‌نامه ساماندهی متکدیان، وظیفه هر دستگاه را در این زمینه مشخص کرده است که پایه اصلی برخورد با این معضل اجتماعی، راه‌اندازی اردوگاه جمع‌آوری متکدیان است. بعد از راه‌اندازی اردوگاه باید همه دستگاه‌های مربوط به وظایف خود عمل کنند، والا مصداق ترک فعل خواهد بود.

رئیس دادگستری شهرستان زنجان اظهار کرد: در جلسات گذشته، نحوه نگرش به موضوع خوب بود و مصوبات خوبی مطرح شد، ولی گزارش اقدامات انجام‌شده قابل توجه نبود و اقدام شاخصی دیده نشده و ضمانت اجرایی نداشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان، بیگدلی با تاکید بر اینکه ستاد ساماندهی متکدیان اقدامات فنی و تخصصی و حرفه‌ای انجام دهد تا این جرم ریشه‌کن شود، گفت: باید با کسانی که تکدی‌گری را حرفه خود قرار داده‌اند، برخورد شود و ضمن تجهیز اردوگاه، امکانات لازم برای شناسایی و طبقه‌بندی و تفکیک افراد جمع‌آوری‌شده انجام شود و افراد در راه مانده و واقعاً نیازمند را به کمیته امداد و بهزیستی معرفی کنند و افراد غیربومی نیز به شهرستان‌های خود برگردانده شوند تا بتوانیم این جرم را با همکاری سازمان‌های مربوطه ریشه‌کن کنیم نه اینکه متکدیان از مکانی طرد و به مکان دیگر منتقل شوند و دوباره مرتکب جرم شوند.

انتهای پیام

نظر شما