شناسهٔ خبر: 66857578 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحلیگر آمریکایی: اسرائیل نمی‌تواند حماس را حذف کند

مشاور سابق دولت آمریکا گفت: حذف حماس غیرممکن است، چون حماس در همه جا هست و هر چقدر هم که آنها، ویرانی به بار بیاورند، حماس این توانایی را دارد که به آنها حمله کند.

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پرس تی وی، پائول لارودی، مشاور سابق دولت آمریکا و فعال حامی فلسطین، گفت رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان نمی‌تواند حماس را از بین ببرد و این رژیم اکنون در حال تجربه کردن شکست در مقابل حماس در غزه است.

<div id="video-display-embed-code_11154265"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4243990/11154265?width=600&height=350"></script></div>

پائول لارودی، مشاور سابق دولت آمریکا، درباره جدیدترین عملیات نیرو‌های فلسطین در اردوگاه پناهندگان جبالیا در غزه توضیحات بیشتری ارائه داد.

پائول لارودی، از موسسان جنبش آزادی فلسطین گفت: این عملیات واقعاً شگفت انگیز است. آنها {رژیم صهیونیستی و مقامات آن} متوجه شده اند که نمی‌توانند با حماس مقابله کنند. در واقع، آنها در حال تجربه کردن شکست در مقابل حماس هستند. تنها کاری که آنها می‌توانند انجام بدهند این است که باعث بالا رفتن تعداد تلفات غیرنظامیان شوند و شاید این نکته از نظر بعضی‌ها اینگونه باشد که آنها در حال کسب پیروزی هستند، اما اینطور نیست و آنها در حال شکست خوردن هستند.

لارودی افزود: حذف کردن حماس غیرممکن است، چون حماس در همه جا هست و هر چقدر هم که آنها، ویرانی به بار بیاورند، حماس این توانایی را دارد که به آنها حمله کند و هر آنچه را که آنها قصد انجامش را در غزه دارند، نابود کند. بدون شک تعداد تلفات اسرائیلی‌ها بیشتر از آن است که آنها می‌گویند و آنها همچنان نتوانسته اند توانایی‌های رزمندگان مقاومت را چندان کاهش بدهند. پس آنها راه دیگری به جز گفتگو‌های آتش بس ندارند. می‌دانید که چندین دهه است که درباره راه حل دو کشوری و مذاکرات مربوط به آن، صحبت می‌شود. این ترفند آنها برای زمان خریدن و تصرف زمین‌های بیشتر و اخراج کردن و آواره کردن فلسطینی‌های بیشتر است. این تنها توضیح ممکن است، چون اسرائیل به هیچ وجه آماده نیست تا شرایط حماس را برای آتش بس بپذیرد و حماس هم هیچگاه شرایط اسرائیل را نمی‌پذیرد.

نظر شما