شناسهٔ خبر: 66857085 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

رئیس انجمن راویان فجر فارس:

شهید اسکندری شخصیتی بی‌ادعا بود

باشگاه خبرنگاران جوان

رئیس انجمن راویان فجر فارس گفت: سردار شهید اسکندری شخصیتی بی‌ادعا و پای‌کار بوده و فردی مجاهد، خستگی‌ناپذیر و فرماندهی بسیار مهربان بود، به‌گونه‌ای که در هر کجا که این منصب را داشت هیچ‌کس هیچ خاطره تلخی از وی نداشت و با نیروهای زیر دست خود با مهربانی رفتار می‌کرد و بسیار ساده زیست بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، سردار سیدرضا متولی در این آئین ضمن گرامیداشت سالروز سوم خرداد به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد طلایی دوران دفاع مقدس، گفت: رزمندگان استان فارس و گردان‌های تیپ ۳۵ امام سجاد (ع) و گردان‌های تحت امر ارتش در عملیات جانانه و سخت آزادسازی خرمشهر بسیار خوش درخشیدند و رزمندگان بسیاری در دیار فکه در خلال این عملیات شهید شدند. 

رئیس انجمن راویان فجر فارس ادامه داد: اولین کسانی که وارد خرمشهر شدند، رزمندگان استان فارس بودند. سردار شهید حاج عبدالله اسکندری از جمله این رزمندگان و جان بر کفان بود که زندگی عارفانه و ساده‌ای داشت و در مبارزات قبل از انقلاب اسلامی شرکت کرد و به محض پیروزی انقلاب اسلامی برای حفظ امنیت جذب سپاه شد. 

این یادگار دفاع مقدس و هم‌رزم شهدا با اشاره به اینکه اولین مسئولیت سردار شهید اسکندری در سمت فرماندهی سپاه شهرستان لار بود، خاطرنشان کرد: سردار شهید اسکندری سکان‌دار انقلابیون لار شد و سپاه را تأسیس و فرمانده سپاه شد و پس از وقوع غائله کردستان به دلیل اینکه فرمانده سپاه در شهر لار بود، اما خود را در مقطعی به کردستان می‌رساند و در دفاع مقدس و در ابتدای این دوره نقش بسیار مثبتی داشت. 
 

متولی اظهار کرد: سردار شهید اسکندری شخصیتی بی‌ادعا و پای‌کار بوده و فردی مجاهد، خستگی‌ناپذیر و فرماندهی بسیار مهربان بود، به گونه‌ای که در هر کجا که این منصب را داشت هیچ‌کس هیچ خاطره تلخی از وی نداشت و با نیروهای زیر دست خود با مهربانی رفتار می‌کرد و بسیار ساده زیست بود. 
 
وی افزود: در طول تاریخ این موضوع را شاهد نبوده‌ایم که رئیس‌جمهور یک کشور از بین برود و چندین و چند کشور عزای عمومی اعلام کنند و در هیچ جای دنیا این موضوع را ندیده‌ایم که مردم آن برای رئیس‌جمهور کشور دیگری سوگوار باشند و اشک بریزند.

متولی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، ما فرد جامع‌الاطرافی را از دست داده‌ایم و در روزی جستجوی ایشان ۲ هزار نفر با امکانات و تجهیزات کامل به دنبال ایشان بودند. 

وی بیان کرد: در مراسم تشییع شهید رئیسی همه آمدند، اما مردم بدانید وظیفه سنگین و سختی پیش رو داریم و باید تلاش و کار شود تا راه و عَلم شهید جمهور ادامه داشته باشد.

انتهای خبر/

نظر شما