شناسهٔ خبر: 66855626 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دهمین سالگرد سیدالشهدای مقاومت فارس برگزار شد

شیراز-ایرنا-آیین بزرگداشت دهمین سالگرد عروج سردار شهید حاج عبدالله اسکندری سیدالشهدای مقاومت فارس در جوار آرامگاه این شهید والامقام در گلزار شهدای شیراز همزمان با ایام سوگ شهید جمهور و همراهانشان در شیراز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، این آیین معنوی با حضور پررنگ مردم شیراز؛ سومین حرم اهل‌بیت(ع) و مدیران شهری و استانی همراه بود.

رئیس انجمن راویان فجر فارس در این آیین ضمن گرامیداشت سالروز سوم خرداد به‌عنوان بزرگترین رویداد طلایی دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: رزمندگان استان فارس و گردان‌های تیپ ۳۵ امام سجاد(ع) و گردان‌های تحت امر ارتش در عملیات جانانه و سخت آزادسازی خرمشهر بسیار خوش درخشیدند و رزمندگان بسیاری در دیار فکه در خلال این عملیات شهید شدند.

سردار سیدرضا متولی ادامه داد: اولین کسانی که وارد خرمشهر شدند، رزمندگان استان فارس بودند.

وی گفت: سردار شهید حاج عبدالله اسکندری از جمله این رزمندگان و جان برکفان بود که زندگی عارفانه و ساده‌ای داشت و در مبارزات قبل ار انقلاب اسلامی شرکت کرد و به محض پیروزی انقلاب اسلامی برای حفظ امنیت جذب سپاه پاسداران شد.

این یادگار دفاع مقدس و همرزم شهدا با اشاره به اینکه اولین مسئولیت سردار شهید اسکندری در سمت فرماندهی سپاه شهرستان لار بود، خاطرنشان کرد: سردار شهید اسکندری سکاندار انقلابیون لار شد و سپاه را تأسیس و فرمانده سپاه شد و پس از وقوع غائله کردستان به دلیل اینکه فرمانده سپاه در شهر لار بود، اما خود را در مقطعی به کردستان می‌رساند و در دفاع مقدس و در ابتدای این دوره نقش بسیار مثبتی داشت.

متولی اظهار کرد: سردار شهید اسکندری شخصیتی بی ادعا و پای کار بوده و فردی مجاهد، خستگی ناپذیر و فرماندهی بسیار مهربان بود، به گونه‌ای که در هر کجا که این منصب را داشت هیچکس هیچ خاطره تلخی از وی نداشت و با نیروهای زیر دست خود با مهربانی رفتار می‌کرد و بسیار ساده زیست بود.

وی افزود: سردار شهید اسکندری دارای روحیه انقلابی، مخلص و خدوم به تمام معنا بود و اینگونه شهادتی نصیب وی شد.

رئیس انجمن راویان فجر فارس در ادامه سخنان خود به رشادت‌های سیدالشهدای خدمت حضرت آیت‌الله رئیسی؛ رئیس‌جمهور شهید اشاره و تصریح کرد: در طول تاریخ این موضوع را شاهد نبوده‌ایم که رئیس‌جمهور یک کشور از بین برود و چندین و چند کشور عزای عمومی اعلام کنند و در هیچ جای دنیا این موضوع را ندیده‌ایم که مردم آن برای رئیس‌جمهور کشور دیگری سوگوار باشند و اشک بریزند.

متولی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، ما فرد جامع‌الاطرافی را از دست داده‌ایم و در روزی جستجوی وی و همراهان ۲ هزار نفر با امکانات و تجهیزات کامل به دنبال این گروه بودند.

وی بیان کرد: در مراسم تشییع شهید رئیسی همه آمدند، اما مردم بدانید وظیفه سنگین و سختی پیش رو داریم و باید تلاش و کار شود تا راه شهید جمهور ادامه داشته باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما