شناسهٔ خبر: 66856686 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از جمع آوری ۶۲ هزار تن پسماند در قرچک تا تجهیز آتش نشانی شریف آباد

قرچک-ایرنا-معاون خدمات شهری شهرداری قرچک اهم اقدامات و عملکرد این معاونت را در سال ۱۴۰۲ تشریح کرد و گفت: در سال گذشته ۶۲ هزار تن پسماند (زباله) از سطح شهرستان جمع‌آوری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن خائف روز شنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت اجرای طرح های تنظیف شهری در راستای تامین سلامت مردم، اظهار داشت: بهداشت شهروندی در سطح شهر از وظایف اصلی مدیریت شهری است، پاک‌سازی و تنظیف معابر شهری در راستای ایجاد سلامت شهروندان و آسایش و رفاه حال آن‌ها مهم‌ترین هدف حوزه معاونت خدمات شهری است که این معاونت از هیچ تلاشی برای ایجاد این مهم دریغ نخواهد کرد.

از جمع آوری ۶۲ هزار تن پسماند در قرچک تا  تجهیز آتش نشانی شریف آباد

وی اذعان داشت: در سال ۱۴۰۲ بالغ‌ بر ۱۳۰ هزار متر رفت‌و روب معابر، ۱۵۵ هزار متر لایروبی جوی‌ها، ۷ هزار متر لایروبی کانال‌های سرپوشیده انجام‌شده است.

معاون شهردار قرچک در ادامه بیان داشت: اجرای ۵۳ مرحله طرح جهادی رفت‌و روب شامل ۲۱۲ محله در روز جمعه، شست‌وشو و ضدعفونی ۴۸ هزار سطل مکانیزه زباله، ۱۷ هزار متر تنظیف و رفت‌و روب معابر، جمع‌آوری ۳ هزار کامیون نخاله‌های ساختمانی و شست‌وشوی ۱۱ هزار متر جداول از جمله اقدامات شکل گرفته در سال ۱۴۰۲ بود.

از جمع آوری ۶۲ هزار تن پسماند در قرچک تا  تجهیز آتش نشانی شریف آباد

خائف در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز ۴۱۰۰ رفع مزاحمت شهری شامل رفع سد معبر و بساط گردی، جمع‌آوری و وانت بارها، توزیع ۱۴۰ عدد سطل تفکیک پسماند در ادارات و مدارس و همچنین در ۱۰ هزار نقطه به وزن ۶۰۰ کیلو طعمه‌گذاری برای مقابله با حیوانات موذی و ۱۱۶۶ مورد جمع‌آوری سگ‌های پرسه‌زن با روش زنده گیری و انتقال آن‌ها را در دستور کار داشتیم.

قرچک شهرستانی تک بخشی است که با ۸ روستای دارای دهیاری، در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

احصا مشکلات شهری

شهردار شریف آباد از برگزاری جلسه شورای اداری و احصاء مشکلات شهری خبرداد.

شنبه پنجم خردادماه جلسه شورای اداری شهرداری شریف آبادبه ریاست ایرج گودرزی راد و با حضور هادی باقری مسئول حراست، سیامک شوقی مسئول بازرسی، امراله هداوند سرپرست معاونت خدمات شهری، محمد هداوند سرپرست اداری، نیازی سرپرست شهرسازی ، عبدالحسین پازوکی سرپرست روابط عمومی، فرهاد بوربور سرپرست مالی و خانم تاجیک سرپرست املاک در دفتر شهردار برگزار شد.

از جمع آوری ۶۲ هزار تن پسماند در قرچک تا  تجهیز آتش نشانی شریف آباد

شهردار شریف اباد در این جلسه با اشاره به اهمیت یک برنامه مشخص کوتاه مدت و بلندمدت بر شناسایی کامل مشکلات شهری شریف آباد تاکید کرد.

وی داشتن برنامه مدون را راهبردی برای اجرایی شدن مسائل با الویت های شهری بسیار حائز اهمیت دانست و بر اجرایی شدن آن تاکید کرد.

در این‌جلسه مشکلات شهری با ارائه گزارش های متعدد مسئولان در بخش های مختلف شهرداری احصا و بزودی بازدیدهای میدانی شهردار شریف آباد در راستای تدوین یک نقش راهبردی در راستای اجرای پروژه های مختلف شهری آغاز می شود.

تجهیز آتش نشانی شریف آباد

رییس آتش نشانی شریف آباد از تجهیز آتش نشانی در راستای ارتقای خدمات رسانی به مردم در عملیات ها خبرداد.

سیدحامد تقوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از خرید اقلام مورد نیاز آتش نشانی خبرداد و اظهار داشت: به دستور شهردار شریف آباد، ۴ خودروی عملیاتی بنز آب ارسان ایسوز عملیاتی اویکو و نیسان در راستای آمادگی بیش از پیش آتش نشانی در عملیات های پیش رو تعمیر شدند.

از جمع آوری ۶۲ هزار تن پسماند در قرچک تا  تجهیز آتش نشانی شریف آباد

وی افزود: خرید و نصب ۳شیر هیدارانت در ۳نقطه شهر در راستای ارتقا در کوتاهی زمان خاموش کردن حریق در نقاط مختلف، خرید لباس وکفش برای پرسنل خدوم آتش نشانی از جمله اقدامات دیگری بود که توسط شهردار شریف اباد در راستای تجهیز هرچه بهتر آتش نشانی انجام شد.

رییس آتش نشانی شریف آباد خاطرنشان کرد: خرید گردون و آژیر برای ماشینهای عملیاتی خرید لوازم اداری خرید لباسشویی و تشک خواب برای پرسنل خرید کولر از دیگر اقدامات مورد نیاز آتش نشانی بود که به همت شهردار شریف اباد انجام شد وانشاالله به زودی دیگر اقلام مورد نیاز در حوزه آتشنشانی خرید و به ناوگان ایمنی آتش نشانی شریف آباد ملحق می شود.

از جمع آوری ۶۲ هزار تن پسماند در قرچک تا  تجهیز آتش نشانی شریف آباد

شهرستان پاکدشت پایتخت گل و گیاه کشور با بیش از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت در محور ترانزیتی بزرگراه امام رضا (ع) در جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما