شناسهٔ خبر: 66855916 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر پیشین ایران در تونس:

امیرعبداللهیان در دیپلماسی برای کشور بازدارندگی ایجاد کرد

تهران-ایرنا- سفیر پیشین ایران در تونس گفت: یکی از دستاوردهای شهید امیرعبداللهیان ایجاد بازدارندگی برای کشور در حوزه دیپلماسی است. امیرعبداللهیان بارها گفت با صدای بلند می‌گویم که رژیم صهیونیستی را خواهیم زد و تردیدی در این نداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، محمدرضا رئوف شیبانی سفیر پیشین ایران در تونس و سوریه در مراسم بزرگداشت شهید حسین امیرعبداللهیان که در دفتر مطالعات سیاسی و بین ‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، اظهارداشت: عمل گرایی، آرمانگرایی و واقع‌گرایی را در شخصیت شهید امیرعبداللهیان شاهد بودیم، ایشان شخصیتی عملگرا، پُرکار و اخلاق مدار بود و به همین دلیل برای این دوره از ریاست شهید آیت الله رئیسی انتخاب کاملا درستی بود.

وی گفت: شهید امیرعبداللهیان به معنای واقعی یکی از نمادها و تجلی دیپلماسی اخلاق مدار بود، این یکی از وجوه تمایز دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها بود که دیپلمات و نماینده نظام جمهوری اسلامی ایران باید اخلاق مدار باشد.

شیبانی افزود: ایشان به توان و قدرت ملی ایران باور قطعی داشت و رویکرد کاری خودش را بر این اساس پیش می‌برد. همچنین، توجه به مطالبات رهبری را یکی از لازمه‌های کار خودش می‌دید.

سفیر پیشین ایران در تونس گفت: عملیات وعده صادق تجلی مدیریت حکیمانه رهبری بود که مستقیما با اشراف و مدیریت ایشان اجرایی شد.

سفیر سابق ایران در لبنان و سوریه گفت: مقاومت اکنون در مسیر اوج گیری است. این رویکردی که مقاومت دارد را طیف دانشگاهی باید تئوریزه کند. رویکرد شهید امیرعبداللهیان در این سال‌ها می‌تواند مورد مطالعه قرار بگیرد. ویژگی دیپلمات خوب متعلق به مقاومت این است که در شرایط مناسب تحلیل مناسب بدهد.

شیبانی با اشاره به سخنان ظریف، وزیر خارجه سابق ایران در خصوص سقوط بالگرد رئیس جمهور گفت: دیپلماتی که بعد از این واقعه می‌گوید که اینها نتیجه تحریم‌های آمریکاست، اثرگذار در جامعه خواهد بود. دیپلمات مقاومت نباید از واژگانی استفاده کند که شرایط روانی کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

سفیر پیشین ایران در تونس و سوریه گفت: یکی از دستاوردهای شهید امیرعبداللهیان ایجاد بازدارندگی برای کشور در حوزه دیپلماسی است. اگر ذره‌ای تردید در بیان و کلام دیپلمات ایرانی باشد طرف مقابل روی آن حسابی نمی‌کند. شهید امیرعبداللهیان بارها گفت با صدای بلند می‌گویم که رژیم صهیونیستی را خواهیم زد و تردیدی در این نداشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهید امیرعبداللهیان صدای جبهه مقاومت یه افکار عمومی جهان داشت و همزمان هم طرح ها و توطئه‌های رژیم صهیونیستی را افشا می‌کرد در حالی که از سوی بسیاری کشورهای اسلامی در این رابطه اقدام خاصی را ندیدیم.

نظر شما