شناسهٔ خبر: 66852352 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هوای تهران پاک شد

بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، شاخص کیفیت هوای پایتخت یکشنبه ۶ خرداد بر روی عدد ۴۹ قرار دارد و هوا پاک است.

صاحب‌خبر -

هوای تهران پاک شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوای پایتخت امروز سه شنبه ۶ خرداد بر روی عدد ۴۹ قرار دارد و هوا پاک است. شاخص کیفیت هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۶۴ قرار داشت و هوا قابل قبول بود.

به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه، هوا در ۱۴ ایستگاه در وضع پاک و در ۱۱ ایستگاه در وضع قابل قبول قرار دارد. ایستگاه شهرک چشمه در منطقه ۲۲ با شاخص ۱۳ پاک‌ترین و پاسداران در منطقه ۳ با شاخص ۹۲ آلوده‌ترین هوا را در بین مناطق ۲۲ گانه پایتخت دارد. در هیچ ایستگاهی وضع نارنجی و قرمز ثبت نشده است.

بنابر روزشمار شاخص آلودگی هوای تهران، از ابتدای امسال تا امروز ۵ روز هوای پاک و ۶۲ روز هوای قابل قبول در پایتخت به ثبت رسیده است. این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مدت مشابه سال گذشته ۸ روز هوای پاک و ۵۶ روز هوای قابل قبول و ۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده بودند.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا “پاک”، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا “قابل قبول (سالم) یا متوسط”، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا “ناسالم برای گروه‌های حساس”، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا “ناسالم برای همه گروه‌ها”، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا “بسیار ناسالم” و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا “خطرناک” است.

نظر شما