شناسهٔ خبر: 66836018 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هوای قابل قبول پایتخت در پنجمین روز خرداد

داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه امروز بر روی عدد ۵۳ قرار گرفت و پایتخت‌نشینان امروز هوای قابل قبول را تجربه می‌کنند.

صاحب‌خبر -

**هوای قابل قبول پایتخت در پنجمین روز خرداد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۷۳ و کیفیت هوا قابل قبول بود.

۲۲ ایستگاه در وضع قابل قبول (زرد) و ۶ ایستگاه (پونک. منطقه ۵، شهرداری منطقه ۲، مسعودیه. منطقه ۱۵، پارک رازی. منطقه ۱۱، دانشگاه علم و صنعت. منطقه ۴ و سرخه حصار. منطقه ۱۳) در وضع پاک (سبز) قرار دارند. این در حالی است که در هیچ ایستگاهی وضعیت نارنجی و قرمز ثبت نشده است. 

 ایستگاه مسعودیه در منطقه ۱۵ با ثبت شاخص ۲۰ و کیفیت هوای پاک بهترین وضع را در بین ایستگاه‌ها دارد و هیچ ایستگاهی در شرایط ناسالم قرار ندارد.

بنابر روزشمار شاخص آلودگی هوای تهران، از ابتدای امسال تا امروز ۵ روز هوای پاک و ۶۱ روز هوای قابل قبول در پایتخت به ثبت رسیده است. این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مقایسه با سال گذشته ۸ روز هوای پاک و ۵۵ روز هوای قابل قبول و ۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده بودند.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا “پاک”، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا “قابل قبول (سالم) یا متوسط”، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا “ناسالم برای گروه‌های حساس”، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا “ناسالم برای همه گروه‌ها”، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا “بسیار ناسالم” و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا “خطرناک” است.

نظر شما