شناسهٔ خبر: 66851931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به زودی؛

آبیاری نوین ۸۰۰ هکتار از اراضی لرستان

۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در آینده نزدیک تحت پوشش آبیاری نوین قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

 
آبیاری نوین ۸۰۰ هکتار از اراضی لرستانبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در آینده نزدیک ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش آبیاری نوین قرار می‌گیرد.
 سید عماد شاهرخی  افزود:با همت همکاران مدیریت آب و خاک،استان توانست رتبه‌ی دوم کشوری را در حوزه‌ی اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سال ۱۴۰۲ کسب کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اهمیت اجرای سیستم‌های نوین آبیاری گفت:یکی از راههای مقابله با برداشت بی‌رویه و تخلیه‌ی سفره‌های زیرزمینی،افزایش راندمان با اجرای سیستم‌های نوین آبیاری است و اهمیت اجرای این نوع سیستم  نقش مهمی در حفظ منابع زیرزمینی دارد .
وی به تاثیر اجرای این سیستم در جذب سرمایه‌گذار اشاره کرد و افزود:اجرای سیستم‌های نوین آبیاری می‌تواند راهی برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حوزه‌ی کشاورزی استان باشد که در صورت تحقق این مهم رونق اقتصادی را برای استان به‌همراه دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:توزیع یکنواخت و صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش راندمان، امکان آبیاری اراضی با توپوگرافی نامناسب،از بین رفتن مشکلات علف هرز مزرعه و هزینه مبارزه با آن، توزیع به موقع و به اندازه آب و کود، باردهی بهتر و افزایش کیفیت و بازار پسندی محصول از مزایای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری است.

 

نظر شما