شناسهٔ خبر: 66849955 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

چرخش ماسک و انتقاد از تعرفه‌های آمریکا علیه چین

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت سازنده خودروهای برقی تسلا بر خلاف اظهارات قبلی خود، تعرفه‌های جدید دولت آمریکا علیه خودروهای الکتریکی وارداتی از چین را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت سازنده خودروهای برقی تسلا، تعرفه‌های جدید اعلام‌شده دولت آمریکا علیه خودروهای الکتریکی وارداتی از چین را محکوم کرد.

واشنگتن در اوایل ماه جاری میلادی تعرفه‌های شدیدی را روی کالاهای وارداتی از چین اعمال کرد و تعرفه خودروهای الکتریکی را نیز به میزان چهار برابر افزایش داد و به بیش از 100 درصد رساند.

به گفته مقامات آمریکا، اقدامات جدید بر 18 میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین تأثیر می‌گذارد.

بر اساس گزارش رویترز، ماسک روز پنجشنبه در کنفرانس فناوری ویوا Viva در پاریس اظهار داشت: چیزهایی که مانع از آزادی مبادلات می شوند یا بازار را مخدوش می کنند، خوب نیستند.

وی گفت: نه من و نه تسلا این تعرفه‌ها را درخواست نکردیم، در واقع وقتی اعلام شد، شگفت‌زده شدم.

ماسک افزود: تسلا بدون تعرفه و پشتیبانی تبعیض آمیز هم در بازار چین به خوبی رقابت می‌کند.

اظهارات ماسک به عنوان یک چرخش از موضع قبلی وی در مورد موانع تجاری ایالات متحده با چین محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت تسلا در ژانویه گفته بود که تعرفه های تجاری لازم است وگرنه چین "شرکت‌های خودروسازی دیگر را هم در جهان نابود خواهد کرد."

اگرچه عملکرد تسلا تحت تأثیر رقابت تولیدکنندگان چینی قرار گرفته است، ماه گذشته میلادی تسلا جایگاه خود را به عنوان بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جهان از رقیب خود یعنی بی‌وای‌دی BYD بر اساس فروش سه ماهه اول پس گرفت.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما