شناسهٔ خبر: 66841053 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مخالفت ماسک با تعرفه‌های آمریکا برای خودروهای برقی

ایلان ماسک اعلام کرد که با تعرفه‌های آمریکا بر خودروهای الکتریکی چینی مخالف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا، اعلام کرد که با تعرفه‌های ایالات‌متحده بر خودروهای برقی چینی مخالفت می‌کند، چیزی شبیه به هشدار ژانویه او مبنی بر اینکه موانع تجاری لازم است در غیر این صورت چین، بیشتر شرکت‌های خودروسازی دیگر را در جهان نابود خواهد کرد. ماسک گفت که طرفدار اقداماتی نیست که بازار را مخدوش کند.

در این ماه، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، تعرفه‌های جدیدی را بر مجموعه‌ای از کالاهای وارداتی چین، از جمله خودروهای الکتریکی، وضع کرد تا از تولیدات آمریکایی حمایت کند.

دولت بایدن تعدادی از تعرفه‌های معرفی شده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را حفظ کرده است و در عین حال تعرفه‌های دیگری از جمله چهار برابر کردن تعرفه‌های خودروهای الکتریکی را به بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داده است. کاخ سفید اعلام کرد که اقدامات جدید بر ۱۸ میلیارد دلار کالاهای وارداتی چین تأثیر می‌گذارد.

ماسک در کنفرانس فناوری در پاریس از طریق لینک ویدیویی اعلام کرد که من از اعلام این تعرفه‌ها شگفت زده شدم و چیزی که مانع آزادی مبادلات شود و بازار را مخدوش کند، خوب نیست.

بر اساس گزارش رویترز، تسلا در بازار چین به خوبی رقابت می‌کند، بدون اینکه تعرفه‌ای داشته باشد و حمایت‌های غیرقابل قبولی نداشته باشد.

نظر شما