شناسهٔ خبر: 66849928 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جزئیات شهادت ۳ مأمور پلیس به دست شرور مسلح

مرد مسلح که در اقدامی جنون‌آمیز سه مأمور پلیس را به شهادت رسانده بود، مدتی قبل گوشی تلفن همراه گران‌قیمتش را فروخته بود تا با آن سلاح بخرد.

صاحب‌خبر -

 حادثه خونین شهادت 3 مامور پلیس شامگاه یکشنبه ۳۰ اردیبهشت رخ داد. حدود ساعت ۱۰ شب مأموران گشت کلانتری ۱۲۷ نارمک در میدان ۴۹ متوجه مرد جوانی شدند که در کنار موتورسیکلتش ایستاده بود. دو مأمور گشت کلانتری به مرد جوان مشکوک شده و به سوی او رفتند تا مدارکش را بررسی کنند، اما مرد جوان با دیدن مأموران پا به فرار گذاشت و یکی از مأموران به تعقیب وی رفت از سوی دیگر با استعلام پلاک موتورسیکلت مرد فراری، هویت او به نام رضا به دست آمد.

نخستین شلیک به مأمور کلانتری

 در این میان استواردوم فرزاد روزبهانی که گشت موتوری کلانتری بود، به کمک همکارانش آمد تا مرد فراری را دستگیر کنند. یکی از رهگذران که شاهد فرار رضا بود به استواردوم روزبهانی گفت: من دیدم که رضا از کدام طرف فرار کرد؛ بنابراین او سوار بر موتورسیکلت مأمور کلانتری شد و آنها به سمت خیابان شهید ثانی رفتند.

 کمی جلوتر در مقابل یک فروشگاه مواد غذایی، مقداری جعبه کارتنی بزرگ روی زمین قرار داشت. به محض نزدیک شدن مأمور پلیس به کارتن‌ها، ناگهان مرد فراری از میان کارتن‌ها بیرون آمد و به سمت او تیراندازی کرد. در این حادثه استواردوم روزبهانی به شهادت رسید و مرد مسلح نیز موفق به فرار شد.

تیراندازی کنار کیوسک روزنامه‌فروشی

متهم پس از به شهادت رساندن مأمور پلیس، سراغ کیوسک روزنامه‌فروشی در میدان رسالت ابتدای خیابان آیت‌الله مدنی رفت تا سیگار بخرد، اما با دیدن مأموران پلیس که در حال گشت بودند، اقدام به تیراندازی به سمت استوار‌یکم احسان منشی‌زادگان و یک رهگذر جوان کرد. در این تیراندازی نیز استوار منشی زادگان به شهادت رسید و رهگذر زخمی شد.

مجروح کردن ۲ مأمور و ۲ رهگذر

متهم پس از فرار اقدام به تغییر لباس خود کرد تا شناسایی نشود. متهم مسلح سپس سراغ یک مغازه جگرکی در میدان رسالت رفت. او با دیدن چند مأمور پلیس در محل از میان جمعیت اقدام به تیراندازی به سوی مأمورانی کرد که در کنار خیابان ایستاده بودند، در این تیراندازی نیز ۲ مأمور و ۴ رهگذر زخمی شدند.

اما این پایان تیراندازی‌های رضا نبود و او این‌بار اسلحه به‌دست به سمت خیابان سمنگان رفت. گشت خودرویی که در جریان تیراندازی‌های متهم قرار گرفته بود، تعقیب مرد جوان را آغاز کرد. متهم با دیدن گشت خودرویی باز هم اسلحه به دست شد و این‌بار سرگرد مسعود کرمی را به شهادت رساند.

مأموران که جان مردم را در خطر می‌دیدند به‌ناچار دست به اسلحه شده و به سوی متهم تیراندازی کردند که وی مجروح شد و در حال انتقال به بیمارستان جانش را از دست داد.

به دنبال مرگ مرد جوان و شهادت ۳ مأمور، موضوع به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد.

 به دستور بازپرس امیرحسین علیمردان، مجروحان به بیمارستان منتقل شدند. دو مأموری که در میدان رسالت مورد اصابت گلوله قرار گرفته بودند به کما رفته و در بخش مراقبت‌های بیمارستان بستری شدند، اما به گفته بازپرس جنایی چند روز بعد از تیراندازی یکی از رهگذران مجروح نیز به کام مرگ رفت.

برادر یکی از مصدومان نیز از قاتل شکایت کرد و گفت: برادرم برای خرید از خانه خارج شده بود و هرگز تصورش را نمی‌کردیم چنین بلایی سرش آمده باشد.

 ساعاتی گذشت و از او خبری نشد، ما نگران بودیم که از بیمارستان با ما تماس گرفتند و گفتند برادرم تیر خورده و زخمی شده است. ما از قاتل شکایت داریم چرا که برادرم در این ماجرا بی‌گناه بوده است.

توهم شیشه‌ای

در ادامه تحقیقات کارآگاهان دریافتند، متهم ۲۶ ساله قبلاً نیز به خاطر مواد مخدر و نزاع و درگیری سابقه کیفری داشته است. در ادامه یکی از دوستان متهم به پلیس گفت: رضا وضع مالی خوبی داشت، او یک مغازه ابزار فروشی در لاله‌زار داشت.

پدرش نیز در کار ساخت‌و‌ساز است و مشکل مالی نداشتند. مشکلات او از زمانی شروع شد که مصرف گل را شروع کرد. تقریباً یک سال قبل بود که با مصرف گل توهماتش شروع شد.

او ادامه داد: رضا پس ازمصرف گل، دچار توهم می‌شد و می‌گفت باید کسانی را که دوست ندارم، بکشم. حتی گوشی تلفن همراه گران‌قیمتش را فروخت تا با پول آن اسلحه بخرد.

پدر رضا نیز در تحقیقات گفت: پسرم خانه مجردی داشت و به‌تن‌هایی زندگی می‌کرد. رابطه ما خیلی خوب نبود و این اواخر با مصرف گل دچار توهم شده بود؛ توهم‌هایی که باعث شده بود کار‌های خطرناک بکند.
از اتفاقات تلخی که رقم زده است خیلی ناراحت هستیم.

به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت، تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما