شناسهٔ خبر: 66849567 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رسیدگی به ۳۰ هزار پرونده قضایی در قلعه گنج

رییس سابق دادگستری قلعه گنج گفت:به همت قضات و کارکنان اداری بیش از ۳۰ هزار پرونده در دادگستری قلعه گنج رسیدگی شده است .

صاحب‌خبر -
 
 


به گزارش خبر گزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، صابر ملایی اعلام کرد:بیش از ۶هزار پرونده به صورت تمام الکترونیک و بدون کاغذ رسیدگی شده است .
این مقام قضایی اعلام کرد:۱۰۰درصد دادرسی ها با مجموعه زندان به صورت الکترونیک برگزار شده است.
این مقام قضایی بیان کرد:بیش از ۲۰۰ مصلح و حکمین قرآنی در شهرستان قلعه گنج فعالیت دارند و بیش از یک هزار پرونده را باصلح وسازش مختومه کرده اند و از ورود بیش از یک هزار پرونده به عدلیه جلوگیری کرده اند.
وی با اشاره به اینکه ۵۰درصد پرونده های قابل مصالحه در قلعه گنج با صلح و سازش مختومه شده اند ،افزود:ملاقات مردمی با بیش از ۲هزار نفر داشته ایم
ملایی با اشاره به اینکه پزشکی قانونی برای اولین بار در قلعه گنج راه اندازی کرده ایم و بصورت دائم پزشک در آن مستقر است،افزود:با تلاش نهادهای اطلاعاتی،امنیتی و انتظامی ۳۵۴ سلاح غیرمجاز در قلعه گنج کشف و ظبط گردیده است.
این مقام قضایی تصریح کرد:به همت شورای حفظ حقوق بیت المال بیش از صد هکتار از اراضی ملی در قلعه گنج رفع تصرف شده است و از چنگال زمین خواران آزاد شده است.
وی به برنامه های حوزه پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بااجرای مصوبات شورای پیشگیری لز وقوع جرم ۳۵درصد تصادفات منتهی به جرح و فوت در شهرستان قلعه گنج کاهش یافته است.
وی عنوان کرد:ایجاد و راه اندازی دفتر مشاوره و معاضدت قضایی،دفتر مصلحین و حکمین قرآنی از دیگر خدمات در این دوره بوده است 

نظر شما