شناسهٔ خبر: 66849217 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان از مبدا چهارمحال و بختیاری به کشور‌های مقصد

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال ۱.۵ میلیارد دلار انواع محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان از استان به کشور‌های مقصد صادر شده است.

صاحب‌خبر -

اسماعیل پیرعلی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۱۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان در استان فعال است که از این تعداد ۷۰ شرکت مجوز از معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ هکتار اراضی قابل واگذاری به شرکت‌های دانش‌بنیان استان وجود دارد و یک هزار و ۶۲۰ نفر در این شرکت‌ها مشغول فعالیت هستند.

پیرعلی گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان استان را شش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: فعالیت‌های دانش‌بنیان در سال‌های اخیر در استان توسعه یافته و در شهر‌های بروجن و لردگان نیر فعالیت داریم.

وی از اعطای هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان استان خبر داد و گفت: از این میران ۱۱۰ میلیارد ریال از محل حمایت‌های بنیاد برکت، ۱۳۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات پارک علم و فناوری، ۴۸۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات تبصره ۱۸ و ۷۱۰ میلیارد ریال از محل منابع صندوق نوآوری و شکوفایی بوده است.

پیرعلی از آغاز احداث دو آزمایشگاه زیست‌فناوری و فضای کشت گلخانه در استان نیز خبر داد و بیان داشت: امید است این دو فضا تا پایان سال تکمیل و تجهیز شود.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به زنجیره ارزش تولید ماهیان سردآبی، بادام و گز، تصریح کرد: درصددیم در فرآوری و ورود فناوری (تکنولوژی) نسبت به افزایش کمی و کیفی تولید این محصولات ورود فعالانه‌ای داشته باشیم.

پیرعلی به برنامه‌های سال‌جاری پارک علم و فناوری استان نیز اشاره کرد و افزود: مولودسازی صنایع راکد استان، جذب تسهیلات و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی، برپایی نمایشگاه فن‌بازار و راه‌اندازی خانه خلاق با کمک دانشگاه‌ها از مهمترین برنامه‌های در دستور کار امسال این نهاد است.

وی توسعه فیزیکی فضای پارک علم و فناوری را از مهمترین ضرورت‌های این بخش عنوان کرد و بیان داشت: نیاز است تا اراضی بیشتری در اختیار پارک و شرکت‌های دانش‌بنیان استان قرار گیرد.

پیرعلی ادامه داد: زمینی به مساحت دو هزار مترمربع و با سرمایه‌گذاری هفت هزار میلیارد ریال برای توسعه فیزیکی فعالیت‌های دانش‌بنیان در استان کلنگ‌زنی شد.

نظر شما