شناسهٔ خبر: 66848768 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ثمرات شیرین سفر شهید رئیسی به کرمانشاه

روزنامه جوان

کرمانشاه که سال‌ها جوانانش نظاره‌گر صدرنشینی در جدول آمار بیکاری بودند چشم امیدشان به سیاست‌های اشتغالزایی دولت سیزدهم بود تا دردی از درد‌های مردم این دیار کم شود. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: کرمانشاه به عنوان نقطه آغازین و پایانی جنگ تحمیلی بیش از هشت سال جنگ را تحمل و شهدای زیادی را در این راه فدا کرده است، این خطه در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره با محرومیت‌هایی همراه بوده و دولت‌های مختلف پس از جنگ تحمیلی آنچنان که انتظار می‌رفت به ظرفیت‌های این دیار توجه نکردند. دولت سیزدهم و در رأس آن سید شهیدان خدمت آیت‌الله ابراهیم رئیسی کار‌های ماندگار زیادی در عمر کوتاه دولت در کرمانشاه انجام دادند که یکی از آن‌ها تشکیل قرارگاه رفع بیکاری کرمانشاه است. 
 
کرمانشاه که سال‌ها جوانانش نظاره‌گر صدرنشینی در جدول آمار بیکاری بودند چشم امیدشان به سیاست‌های اشتغالزایی دولت سیزدهم بود تا دردی از درد‌های مردم این دیار کم شود. 
متأسفانه نرخ بالای آمار بیکاری در سال‌های قبل از ۱۴۰۰ در کرمانشاه یکی از بزرگ‌ترین معضلات این استان محسوب می‌شد، به طوری که دیگر تحصیلکرده و غیر تحصیلکرده نمی‌شناخت. عدم تمایل سرمایه‌گذاران خارجی در این منطقه نسبت به سایر استان‌ها زیبنده سینه ستبر ایران اسلامی نبود و باید فکری عملیاتی برای آن می‌شد و شعار‌های محقق نشده دولت‌های قبلی با جدیت پیگیری می‌شد و به نتیجه می‌رسید. حاشیه‌نشینی ۳۳ درصدی در شهر کرمانشاه یکی از دلایل بسیار تأثیرگذار در بروز آسیب‌های اجتماعی بود. 


 برنامه برای درمان همه درد‌ها
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم استان کرمانشاه که از شبکه استانی زاگرس در ایام انتخابات ۱۴۰۰ پخش شد، گفت: «روحیه غیرت پهلوانی و شخصیت کار و تلاش در استان کرمانشاه زبانزد است و با تقدیم ۱۰ هزار شهید و ۱۹ هزار جانباز در جنگ تحمیلی از خطوط مهم دفاع مقدس بوده است.»
وی افزود: «این استان صنعت، تمدن، فرهنگ و زمینه‌های بسیاری برای صنعت کشاورزی و گردشگری دارد و می‌تواند به عنوان یکی از مراکز مهم صادرات به کشور‌های همسایه تبدیل شود.»
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: «کرمانشاه می‌تواند با بهره‌برداری از ارتباطات و مرز مشترک با کشور عراق کار اقتصادی کشور را جلو برد و با برقراری مسیر ریلی علاوه بر مسیر هوایی و جاده‌ای این استان با کشور عراق، صادرات به این کشور و تردد مردم و زائران را فعال‌تر و آسان‌تر کند.» وی با اشاره به مسئله کولبری بیان کرد: «مشکلات مرزنشینان و مسائل اقتصادی آنان باید در تصمیمات اقتصادی لحاظ شود، بازارچه‌های مرزی می‌توانند فعال کننده و سامانده انتقال کالا به آن سوی مرز‌ها باشند و این کار امکانپذیر است. من با قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) و استانداران کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی و مسئولان مربوطه در بخش‌های مختلف صحبت کردم و هر یک برای این مسئله راه‌حل جدی ارائه دادند.»


 پایان انتظار کرمانشاهیان
امیدواری مردم کرمانشاه برای دمیدن روح امید و تغییر و همچنین حضور ریاست جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم در کرمانشاه از همان روز‌های ابتدایی تشکیل دولت سیزدهم آغاز شد. 
سرانجام ۲۳ تیر ۱۴۰۱ انتظار به پایان رسید و حضرت آیت‌الله رئیسی همراه اعضای هیئت دولت در قالب بیست‌وهشتمین سفر دولت سیزدهم به کرمانشاه سفر کردند. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در بدو ورود به استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات این استان اظهار کرد: «برای حل مشکلات مردم کرمانشاه اعتبارات ویژه‌ای در قالب مصوبات سفر استانی در نظر گرفته‌ایم. کرمانشاه به تعبیر مقام معظم رهبری سینه‌ستبر ایران اسلامی است و همواره از کشور در برابر تهاجم‌های بیگانگان مرزبانی کرده است.» وی بر دغدغه‌مند بودن مدیران و مسئولان برای حل مشکلات مردم تأکید کرد و افزود: «مسئولان باید در میان مردم باشند و خود را از مردم بدانند.»
رئیس‌جمهور فقید در نشست شورای اداری استان کرمانشاه با اشاره به نرخ بالای بیکاری در کرمانشاه گفت: «بیکاری فعلی زیبنده سینه ستبر ایران اسلامی نیست و برای حل مشکلات بیکاری در کرمانشاه قرارگاه رفع بیکاری تشکیل می‌شود.» وی با بیان اینکه امروز بعد از سال‌ها سخن از معضل بیکاری در کرمانشاه همچنان مطرح است، از مدیران حاضر در این جلسه خواست با اتخاذ یک تصمیم جدی و خالصانه در جهت رفع مشکلات استان کرمانشاه خصوصاً معضل بیکاری و رفع دغدغه‌های مردم اقدامی تحولی انجام بدهند.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیچ مشکل غیر قابل رفعی در کشور وجود ندارد، بیان کرد: «مشکلات کرمانشاه با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان قابل رفع است، اما باید با تدبیر، شناخت دقیق موضوعات، پیگیری مسئله محوری و کمک دانشگاهیان با نگاه علمی به مسائل استان در ظرفیت بخش‌های مختلف تولید، کشاورزی، صنایع و... پیش برویم.»
به گفته ایشان، امروز اراده دولت بر این است که مشکلات مردم به حداقل ممکن برسد و همگان باید برای رفع مشکلات مصمم باشند. 
آیت‌الله رئیسی از تشکیل قرارگاه رفع بیکاری در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: «یکی از مأموریت‌های معاون اجرایی دولت نظارت بر تشکیل و پیگیری روند این قرارگاه است و نیز به شخصه پیگیر آن خواهم بود. برای رفع بیکاری نباید نگاه‌ها تنها به وزارت کار و رفاه اجتماعی باشد، بلکه همه مدیران در ایجاد اشتغال مسئولیت دارند. باید کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در این استان به چرخه فعالیت برگردند، چراکه آن‌ها زیر ساخت‌های لازم برای ایجاد اشتغال را دارند.» وی گفت: «وقتی بحث اشتغال به میان می‌آید صرفاً اشتغال پشت میزی مد نظر نیست، بلکه ظرفیت‌های اشتغالزایی بالای این استان در حوزه کشاورزی، دامداری، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد گردشگری و... وجود دارد.» رئیس‌جمهور فقید تأکید کرد: «طبیعی است در این سفر نمی‌توان همه نیاز‌های این استان را پوشش داد، بنابراین اولویت‌های کرمانشاه را مورد توجه قرار داده‌ایم و تصمیماتی نیز برای آن‌ها گرفته شده است. اعتبارات ویژه‌ای برای اولویت‌های استان کرمانشاه در این سفر در نظر گرفته شده است.» 
آیت‌الله رئیسی به جلسات با فعالان اقتصادی، مسئولان و نخبگان استانی و نیز جلسه شورای اداری اشاره کرد و گفت: «در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه آخرین برنامه‌ها و مصوبات را به اطلاع مردم می‌رسانیم و امیدواریم این سفر برای استان نتیجه بخش باشد.»
شهید آیت‌الله رئیسی که خستگی را خسته کرده بود با حضور در استان کرمانشاه در بیست‌وهشتمین سفر استانی دولت سیزدهم به استان کرمانشاه به صورت هوایی از نقاط مرزی و پایانه مرزی «پرویز خان» بازدید کرد. در جریان این بازدید هوایی رئیس‌جمهور با توضیحات استاندار کرمانشاه در جریان روند فعالیت و مبادلات اقتصادی پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه قرار گرفت و حالا در شرایطی که خودش به آسمان‌ها پرواز کرده است، کرمانشاهی‌ها از ثمرات آن سفر بهره می‌برند.

نظر شما