شناسهٔ خبر: 66847855 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

سخنگوی مرکز مبادله:

تأمین ارز واردات به ۱۰.۱ میلیارد دلار رسید/ سهم صنایع بورسی از دلار نیما

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا از تامین ۱۰.۱ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو و ... از اول فروردین تا ۴ خرداد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اصغر بالسینی از تامین 10.1 میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالا های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات از اول فروردین تا ۴ خرداد خبر داد و اعلام کرد: برای کالاهای اساسی و دارو 2.5 میلیارد دلار،‌ کالاهای تجاری و بازرگانی 5.5 میلیارد دلار، خدمات 233 میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات 1.8 میلیارد دلار تامین ارز صورت گرفت.

برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 2.1 میلیارد دلار، دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 393 میلیون دلار با نرخ 28.5 هزار تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزانتر پرداخت شد.

تامین ارز نیمایی برای صنایع حمل و نقل و خودرو معادل 835 میلیون دلار، تجهیزات برق و الکترونیک 771 میلیون دلار، صنایع معدنی 438 میلیون دلار، ماشین آلات و تجهیزات تولید 405 میلیون دلار و منسوجات و پوشاک 302 میلیون دلار صورت گرفت. این صنایع به ترتیب 483، 103، 385، 282 و 17 میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان 4 خرداد دریافت کرده اند.

نرخ تامین ارز در سامانه نیما 41 هزار تومان و در سرفصل واردات در مقابل صادرات نرخ به صورت توافقی است. علاوه بر این گروه ها، 2.7 میلیارد دلار ارز نیمایی و 611 میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما