شناسهٔ خبر: 67225378 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولید خاویار در لرستان به‌اندازه کل کشور می‌شود

مدیرکل شیلات لرستان تأکید کرد: با تکمیل مجتمع‌های خاویاری در حال ساخت، لرستان به‌اندازه کل کشور خاویار تولید می‌کند. ‌

صاحب‌خبر -

کیارش بیرانوند با اشاره به اینکه تولیدات حوزه شیلات لرستان از ۱۶ هزار تن به ۳۸ هزار تن در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: علاوه بر این ۱۰ هزار تن مجتمع داریم که زیرساخت‌های آنها آماده است و به ظرفیت استان اضافه می‌شود.

وی بیان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم هم پنج مجتمع را شروع کردیم که در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها است.

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به ظرفیت خاویاری در استان، گفت: با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایجاد مجتمع‌های خاویاری در دستور کار قرار گرفت و ما شاهد تولید و پرورش ماهیان خاویاری در استان هستیم.

بیرانوند، افزود: وجود دو هزار و ۴۵۰ کیلومتر طول رودخانه در استان یک ظرفیت مناسب برای تولید و پرورش ماهیان خاویاری در لرستان است.

وی تأکید کرد: با تکمیل مجتمع‌های خاویاری در حال ساخت، لرستان به‌اندازه کل کشور خاویار تولید می‌کند.

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به اینکه لرستان رتبه اول تولید ماهیان سردابی و بچه‌ماهی در کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: با یک شرکت فرانسوی برای تولید بچه‌ماهی در استان قرارداد منعقد کرده‌ایم و سالانه ۵۰ میلیون قطعه بچه‌ماهی با برند اکوالند در الیگودرز تولید می‌شود.

بیرانوند، تأکید کرد: برنامه‌ریزی ما این است که تولیدات شیلات در استان را به ۴۸ هزار تن در سال افزایش دهیم.

وی به انعقاد قرارداد با دانشگاه صنعتی شریف برای اصلاح نژاد تخم چشم زده، گفت: با انعقاد قرارداد سالانه ۲۰۰ میلیون قطعه چشم زده در استان تولید می‌شود و از واردات تخم چشم زده به کشور جلوگیری کند.

نظر شما