شناسهٔ خبر: 66847740 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از توقیف موتورسیکلت‌های ۱۰ میلیاردی تاکشف کالای قاچاق میلیاردی

مهم‌ترین حوادث ۵ خردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

مهم‌ترین حوادث روز شنبه ۵ خردادماه  ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف موتورسیکلت‌های ۱۰ میلیاردی قاچاق در صدرا

فرمانده انتظامی شیراز از توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهر صدرا خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت‌های سنگین و قاچاق در سطح شهرستان، مأموران کلانتری "۲۸ صدرا" هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی، به ۲ دستگاه موتورسیکلت که کنار خیابان پارک بود مشکوک و بررسی آنها را در دستور کار قرار دادند.

او با بیان اینکه راکبین به محض مشاهده پلیس موتورسیکلت‌ها را رها و متواری شدند، تصریح کرد: طی بررسی و استعلامات صورت گرفته مشخص شد موتورسیکلت‌های مذکور قاچاق و فاقد مدارک قانونی است.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه ارزش موتورسیکلت‌های مکشوفه برابر اعلام کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان داشت: تلاش برای دستگیری راکبین با جدیت ادامه دارد.

پرونده سارق باطری خودرو بسته شد

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارق حرفه‌ای باطری خودرو و کشف ۱۰ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "سماعیل زراعتیان اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت باطری خودرو در سطح حوزه استحفاظی شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری "۳۷ بهارستان" قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران انتظامی با انجام اقدامات پلیسی، موفق شدند یک سارق را حین سرقت شناسایی و در یک اقدام برنامه‌ریزی شده وی را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم ۱۰ عدد باطری مسروقه خودرو کشف شد، گفت: سارق برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

توقیف موتورسیکلت قاچاق در بوانات 

فرمانده انتظامی بوانات از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ ابوالحسن مزارعی در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین فاقد پلاک مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او بیان داشت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد موتورسیکلت فاقد مجوز و به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی بوانات با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت توقیفی را ۴ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: راکب برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

توقیف پراید حامل ۳۹ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف سواری پراید و کشف ۳۹ کیلو تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پراید مشکوک و برای بررسی بیشتر به راننده دستور ایست دادند.

سرهنگ نوشاد گفت: پس از متوقف شدن خودرو، ماموران در بازرسی انجام شده ۳۹ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کردند.

او با بیان اینکه در این خصوص راننده دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد، از شهروندان درخواست کرد در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ، گزارش آن را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

دستگیری سارق با ۷ فقره سرقت در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق درون خودرو و کشف ۷ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ بیژن بارسالاری اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات درون خودرو در شهر کازرون، پیگیری موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری ۱۲ حضرتی با انجام اقدامات گسترده در این خصوص یک سارق را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کازرون تصریح کرد: متهم در بازجویی اولیه به ۷ فقره سرقت قطعات و لوازم داخل خودرو اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ بارسالاری از شهروندان درخواست کرد وسایط نقلیه خود را به لوازم ایمنی نظیر دزد‌گیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال، قفل سوئیچی و سایر وسایل تاخیری و بازدارنده تجهیز نمایند و هرگونه مورد مشکوک را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از استمرار اجرای طرح ارتقاء امنیت محله محور نقاط آلوده و جرم خیز در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ حسینعلی شیروانی بیان کرد: در راستای جلب رضایت عمومی مردم، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور با اولویت برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی و پاک سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در اردیبهشت ماه در این شهرستان به اجرا درآمد.

او ادامه داد: دستگیری سارقان و کشف ۵۵ فقره انواع سرقت‌ها، دستگیری و جمع‌آوری ۳۰ نفر خرده فروش و معتاد متجاهر و ۲ کیلوگرم مواد مخدر، کشف ۵ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، توقیف ۴۵ دستگاه وسیله نقلیه متخلف و کشف انواع کالای قاچاق به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال از نتایج اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور بوده است.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار ضمن تشکر از همکاری، همراهی و مشارکت آحاد مردم با پلیس، بر استمرار طرح‌های ارتقاء امنیت جتماعی در راستای فراهم نمودن بیش از پیش آرامش برای شهروندان تاکید کرد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و محله محور توسط ماموران این فزماندهی خبر داد. 

سرهنگ سیدمحمد یوسفی بیان کرد: مأموران انتظامی لارستان در راستای جلب رضایت عمومی مردم با اولویت برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی و پاک سازی نقاط آلوده و جرم خیز و برخورد با فروشندگان مواد مخدر با بهره‌گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی خود طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را با قدرت و جدیت اجرا کردند.

فرمانده انتظامی لارستان عنوان داشت: کشف ۱۰ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و دستگیری ۲۱ نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر، کشف ۱۳ راس احشام قاچاق و توقیف ۴ دستگاه خودرو سواری مربوطه، یک هزار و ۸۴۰ ثوب پوشاک قاچاق و ۳۲ عدد ظروف آشپزخانه توقیف ۷ دستگاه خودرو در این زمینه، کشف ۱۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی و دستگیری ۴ نفر سارق، کشف ۱۲ هزار و ۳۰۰ لیتر سوخت قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودرو مربوطه، کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی همراه با سارق، دستگیری ۲ نفر سارق منزل به همراه اموال مسروقه، توقیف ۲۱ دستگاه موتورسیکلت و خودرو متخلف و فاقد پلاک، حاصل این طرح بوده است. 

سرهنگ یوسفی با تقدیر از تعامل و همراهی مردم با پلیس، خاطر نشان کرد: هدف پلیس از اجری طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان است و بر استمرار طرح‌های مذکور در راستای فراهم نمودن بیش از پیش آرامش برای شهروندان تاکید کرد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در کوار

فرمانده انتظامی کوار از توقیف یک دستگاه وانت پراید و کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد. 

سرهنگ سیدرحمان هاشمی بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی "کوار" در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه وانت پراید مشکوک و آن را برای بررسی متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این حودرو ۳ دستگاه یخچال فریزر، تلویزیون ال‌ای‌دی و کولر خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کوار با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش محموله قاچاق را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در اردیبهشت‌ماه خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری اظهار داشت: در راستای ارتقاء افزایش احساس امنیت عمومی شهروندان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی یک ماه گذشته با تمرکز بر برخورد با سارقان، قاچاقچیان و معتادان متجاهر توسط این فرماندهی اجرا شد.

او افزود: جمع‌آوری ۱۱ نفر معتاد، ۱۱ نفر سارق و کشف ۳۷ فقره انواع سرقت، دستگیری یک نفر قاچاقچی به همراه ۱۲۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک، یک هزار و ۴۰۰ لیتر سوخت قاچاق، ۲۳۷ راس گوسفند، ۱۹۷ هزار نخ سیگار، ۳۲ حلقه لاستیک، ۲ هزار و ۴۰ عدد نوشیدنی و ۳۴۴ بسته یک کیلویی قهوه قاچاق از نتایج این طرح‌ها بود.

سرهنگ لشکری به توقیف ۱۵۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف اشاره کرد و گفت: پلیس در تامین امنیت شهروندان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و پلیس هرگز اجازه جولان به مجرمان و افرادی که به هر نوع بخواهند امنیت شهروندان را خدشه‌دار کنند، نخواهد داد.

اجرای طرح آرامش در شهرستان استهبان

فرمانده انتظامی استهبان گفت: در اجرای طرح آرامش و پاکسازی نقاط آلوده، ۷ نفر دستگیر شدند.

سرهنگ حسین اکبرپور بیان کرد: اجرای طرح آرامش و پاکسازی مناطق آلوده به توزیع مواد مخدر و جمع آوری معتادان پر خطر، توسط ماموران این فرماندهی طی هفته گذشته اجرا شد.

او افزود: در این راستا ماموران پلیس ۵ منزل و مغازه آلوده به فروش و استعمال مواد مخدر را مورد بازرسی قرار دادند و موفق شدند حدود یک کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ۷ نفر را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استهبان با اشاره به استمرار اجرای اینگونه طرح‌های انتظامی در سطح شهرستان، بیان داشت: اجرای این طرح رضایت و خشنودی شهروندان را نیز به همراه داشت.

کشف کالا‌های قاچاق در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ علی زنگنه نیا بیان کرد: طرح مبارزه با قاچاق کالا به منظور برخورد با وارد کنندگان و حاملین کالای قاچاق توسط پلیس آگاهی این شهرستان به اجرا در آمد.

او بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی موفق شدند ۳ دستگاه اتوبوس و وانت نیسان حامل بار را شناسایی و آنها را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو‌ها یک دستگاه موتورسیکلت پاکشتی، یک دستگاه اسکوتر و ۴۰۰ بسته تنباکو میوه‌ای قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ زنگنه‌نیا با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، از شهرستان درخواست کرد در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا و افراد هنجارشکن و متخلف، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

ایست پلیس فسا به خودرو حامل احشام قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف ۲۲ راس احشام قاچاق در بازرسی از خودرو خبر داد.

سرهنگ فرهاد آراوند بیان کرد: ماموران یگان امداد فسا حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت آریسان مشکوک و با علائم هشداری دستور توقف آن را صادر کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۲۲ راس گوسفند قاچاق که به قصد انتقال به استان هرمزگان و خروج از مرز بارگیری شده بود، کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، افزود: راننده با پرونده متشکله روانه مرجع قضایی و احشام قاچاق نیز به اداره جهاد کشاورزی شهرستان تحویل شد.

نظر شما