شناسهٔ خبر: 66847697 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

شناسایی۵۰ درصد تغییر کاربری‌ اراضی خراسان رضوی در نیشابور

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با بیان اینکه این شهرستان رتبه اول استان را در شناسایی و مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ داشته است، گفت: ۵۰ درصد تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی خراسان رضوی در نیشابور شناسایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان، علی مبارکی درباره شناسایی و مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در شهرستان نیشابور اظهار کرد: طی گزارش آمار عملکردی یگان حفاظت استان، قریب به ۵۰ درصد تغییر کاربری‌ها در دو ماه ابتدای سال جاری در شهرستان نیشابور شناسایی شده است و از این حیث رتبه اول استان را به خود اختصاص داده‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور ادامه داد: در زمینه توقف عملیات ساخت وساز( تبصره یک ماده ۱۰) و قلع وقمع تغییر کاربری‌های غیر مجاز( تبصره ۲ ماده ۱۰) و اجرای احکام قطعی تغییر کاربری‌های غیرمجاز( ماده ۳) نیز مقام اول استان را در این دو ماه کسب کرده‌ایم.

وی ضمن تقدیر از عملکرد اداره امور اراضی جهادکشاورزی شهرستان و مجموعه همکاران در یگان حفاظت، واحد حقوقی، رصد و پایش اراضی و سایر قسمتهای مرتبط گفت: باوجود کمبود نیروی انسانی، تجهیزات و ادوات برای بررسی و پایش اراضی، با استفاده از روش های ماهواره ای تمام اراضی به‌صورت مستمر پایش می‌شوند.

مبارکی تصریح کرد: در سال گذشته و جاری، گزارش های متعددی از سامانه تلفنی ۱۳۱ دریافت کردیم که این نشان از مشارکت بالای مردم در امر مبارزه با زمین خواری و به خطر انداختن امنیت غذایی دارد.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور تاکید کرد: با هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی برخورد قانونی خواهد شد و در این خصوص با کسی مماشات نخواهیم کرد.

نظر شما