شناسهٔ خبر: 66843808 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قاریان در اجرای آیات قرآن به تنوع و نوآوری توجه کنند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با اعضای کاروان قرآنی نور گفت: قاریان در اجرای آیات قرآن به تنوع و نوآوری توجه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز ۵ خرداد در دیدار با اعضای کاروان قرآنی نور در مدینه منوره اظهار کرد: توصیه می‌کنم که پیش از تلاوت توضیحی درباره آیاتی که می‌خوانید به مخاطبان بدهید به این دلیل که در برقراری ارتباط عمیق‌تر با مخاطبان اثر می‌گذارد و کرسی تلاوت، محلی برای ایجاد تحول در مخاطبان است.

اعضای «کاروان قرآنی نور» اعزامی به مدینه منوره با تلاوت گروهی سوره کوثر با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در این دیدار ضمن خوشامدگویی به قاریان قرآن اظهار کرد: آیات کلام الله مجید که در جلسات خود در ایران قرائت کرده‌اید در این سرزمین نازل شده است؛ بنابراین از فرصت حضور در مکه و مدینه استفاده کنید، مبادا غفلت موجب شود تا هنگام بازگشت حسرت بخورید.
وی تنوع و نوآوری در اجرای آیات قرآن کریم را یکی از نکاتی عنوان کرد که قاریان باید به آن توجه کنند و افزود: آنطور که اطلاع دارم اعضای کاروان قرآنی نور را قاریانی جوان تشکیل داده‌اند و این نشان دهنده توان و انگیزه شما برای اجرا‌های بی‌نظیر است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: برخی نقاط در مکه و مدینه به اعتبار وقایع و رویداد‌هایی که در صدر اسلام در آنجا اتفاق افتاده، ویژه هستند، از قاریان درخواست می‌کنم در مسجدالنبی، مسجد قبا، مسجد ذوقبلتین، مساجد سبعه یا محل وقوع غزوات احد و خندق در مدینه و جبل‌النور و دیگر مکان‌های تاریخی مکه، آیات متناسب با حوادث و وقایعی که رخ داده را تلاوت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با تأکید بر تولید محتوای فاخر از سوی قاریان قرآن در سرزمین وحی، به آنان توصیه کرد که ضمن حضور در محل‌هایی که شان نزول آیات را دارند از تلاوت‌های خود فیلم تهیه کنند چراکه اجرای قاریان اینگونه ماندگار و فاخر خواهد شد و بر روی مخاطبان اثر فراوانی خواهد گذاشت.
وی با بیان اینکه آیات قرآن زنده هستند و در شنوندگان حرکت ایجاد می‌کنند، افزود: هماهنگی با سخنرانان ظرفیت ویژه‌ای برای اجرای محافل شماست و سخنرانان با استدلال بر آیاتی که تلاوت کرده‌اید بر مخاطبان اثر خوبی خواهد گذاشت. همچنین توصیه می‌کنم که پیش از تلاوت توضیحی درباره آیاتی که می‌خوانید به مخاطبان بدهید به این دلیل که در برقراری ارتباط عمیق‌تر با مخاطبان اثر می‌گذارد و کرسی تلاوت، محلی برای ایجاد تحول در مخاطبان است.

در ابتدای این دیدار سرپرست کاروان قرآنی نور با ارائه گزارشی اظهار کرد: امسال کاروان قرآنی نور متشکل از ۲۰ قاری، حافظ و مدیحه سراست و تا کنون اعضاء این کاروان که مدینه قبل هستند به جمع ما پیوسته‌اند و چند نفر از قاریان دیگر هم امروز به جده رسیده‌اند و در مکه مکرمه تلاوت خواهند کرد.
علی صالحی‌متین با اشاره به اینکه اعضای قرآنی کاروان نور بلافاصله تلاوت‌های خود را آغاز کرده‌اند گفت: حدود ۱۳ سرفصل برای اعضای این کاروان برنامه‌ریزی شده است و اعضای کاروان ما در سطح عالی به انجام این برنامه‌ها که عبارتند از ضبط اذان و قرآن، ضبط تلاوت در برخی مکان‌های مدینه منوره و مکه مکرمه، تلاوت در محافل انس و معرفت، انس با قرآن، روایتگری و وبینار‌ها ممارست دارند.
وی با یادآوری اینکه سانحه دلخراش شهادت شهدای خدمت تغییراتی در برنامه‌های قرآنی کاروان نور ایجاد کرد، اضافه کرد: در طول یک هفته گذشته حدود ۱۰۰ برنامه قرآنی اجرا کرده‌ایم.

قاریان در اجرای آیات قرآن به تنوع و نوآوری توجه کنند قاریان در اجرای آیات قرآن به تنوع و نوآوری توجه کنند

 

نظر شما