شناسهٔ خبر: 66842591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

خوزستان شرجی می‌شود

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به افزایش دما در استان گفت: از اواسط وقت امروز تا اواسط وقت فردا با جنوبی شدن جریانات بر روی خلیج فارس، افزایش رطوبت و شرجی طی ساعاتی در مناطق ساحلی و جنوبی و تا حدودی مرکزی و غربی مورد انتظار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه‌زاری امروز _شنبه پنجم خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از اواسط وقت امروز تا اواسط وقت فردا با جنوبی شدن جریانات بر روی خلیج فارس، افزایش رطوبت و شرجی طی ساعاتی در مناطق ساحلی و جنوبی و تا حدودی مرکزی و غربی مورد انتظار است.

وی افزود: طی فردا با گذر ریز موج‌ها از فراز استان در ارتفاعات شمالی و شرقی استان احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: تا روز دوشنبه تغییر محسوس دمایی نخواهیم داشت و پس از آن روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

سبزه‌زاری تصریح کرد: تا اواخر هفته وزش بادها در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی متوسط گاهی نسبتاً شدید خواهد بود و احتمال وقوع گرد و خاک‌های محلی و موقتی طی ساعاتی از بعدازظهرها وجود دارد و از اواسط وقت فردا شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته کشاورزی اهواز با ۴۲.۴ و ایذه با ۱۶.۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده بیشینه دمای اهواز به ۴۱.۴ و کمینه‌ی دما ۲۶ درجه سانتیگراد رسیده است.

به گزارش ایمنا اداره کل هواشناسی خوزستان از فردا تا روز جمعه وزش بادهای متوسط تا نسبتاً شدید گاهی تندباد لحظه‌ای و برخاستن گرد و خاک محلی و موقتی بویژه (روزهای سه شنبه و چهارشنبه) در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی هشدار سطح زرد صادر کرده است.

نظر شما