شناسهٔ خبر: 66842306 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پایان تلاش نابینایان ایران در دوومیدانی قهرمانی جهان با ۷ نشان رنگارنگ

ملی پوشان نابینا و کم بینای دو و میدانی ایران با کسب ۲ نشان طلا،۲ نقره و ۳ برنز به کار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان پایان دادند.

صاحب‌خبر -

پایان تلاش نابینایان ایران در دوومیدانی قهرمانی جهان با ۷ نشان رنگارنگ

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان ۲۰۲۴ به میزبانی شهر کوبه کشور ژاپن در حالی در بخش نابینایان و کم بینایان به کار خود پایان داد که امیر حسین علیپور در پرتاب وزنه و هاجر صفر زاده در دو ۴۰۰مترصاحب نشان طلا شدند، علی پیروج و مهدی اولاد به ترتیب در نیزه و دیسک نقره‌ای شدند، سامان پاکباز در پرتاب وزنه، مهدی اولاد در پرتاب وزنه و سجاد نیک پرست در پرتاب نیزه مدال برنزگرفتند، همچنین هاجر صفرزاده در روز آخر مسابقات در ماده ۲۰۰ متر کلاس T۱۲، به مصاف حریفان خود رفت و در رده چهارم قرار گرفت.
در این ماده حریف هندی اول شد، ونزوئلا دوم و رقیب برزیلی در جایگاه سوم ایستاد.
بدین ترتیب تیم ملی دو‌ومیدانی نابینایان و کم بینایان با ۲ طلا،۲نقره،۳برنز و با حضور ۶ورزشکار دریازدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان پارادو ومیدانی که با حضور ۱۰۷۳ ورزشکار از ۱۰۴ کشور جهان برگزار شد به کار خود پایان داد.
گفتنی است در این رقابت‌ها نفرات اول و دوم هر ماده نیز موفق به کسب جواز حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ شدند و در ادامه مابقی ورزشکاران رکوردهایشان در رنکینگ قرار گرفته و سهمیه پارالمپیک را کسب خواهند کرد.

نظر شما