شناسهٔ خبر: 67341655 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت و گو با مهر مطرح شد

نظر فدراسیون روی جذب سرمربی داخلی برای تیم ملی بسکتبال است

زینب حاجی حسینی

به گفته سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال، این فدراسیون بیشتر متمایل به جذب گزینه داخلی برای هدایت تیم ملی است.

صاحب‌خبر -

سعید تابش نیا در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد روند ادامه مذاکرات برای تعیین سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: پیش از دیدار پنجم و نهایی فینال لیگ برتر، فدراسیون با گزینه های داخلی و مورد تایید کمیته فنی مذاکرات خود را اغاز کرد. البته قرار بود بعد از اتمام کامل لیگ برتر این مذاکره انجام شود اما تصور این بود که فینال در دیدار چهارم تمام می شود. به همین دلیل برای مدیریت زمان طبق همین زمان بندی مذاکره صورت گرفت.

وی ادامه داد: فدراسیون شرایط خود برای سپردن هدایت تیم ملی به مربیان داخلی را به گزینه های موردنظر اعلام کرده و خواستار اعلام شرایط آنها شده تا مورد بررسی قرار بگیرد. این شرایط هنوز به فدراسیون اعلام نشده است.

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در مورد گزینه های خارجی موردنظر برای هدایت تیم ملی، با یادآوری اینکه «مارکو راموندینو» ایتالیایی از پذیرش پیشنهاد فدراسیون ایران عذرخواهی کرده است، خاطرنشان کرد: این مربی برای پنجره های انتخابی قادر به حضور در ایران نبود در حالیکه برای فدراسیون این حضور اهمیت داشت به همین دلیل مذاکره طرفین به نتیجه نرسید.

تابش نیا با بیان اینکه مذاکره با «رادوان تریفانوویچ» دیگر گزینه هدایت تیم ملی از اسلوونی ادامه دارد، گفت: هنوز این مربی پاسخ قطعی خود مبنی بر همکاری را به ایران اعلام نکرده اما این موضوع را منتفی هم نکرده است. بنابراین وی همچنان یکی از گزینه ها برای هدایت تیم ملی به حساب می آید.

وی با تاکید بر اینکه فدراسیون بسکتبال همزمان مذاکره با مربی اسلوونیانی و گزینه های داخلی را دنبال می کند، خاطرنشان کرد: البته در مجموع نظر فدراسیون روی گزینه داخلی و همکاری با مربی ایرانی به عنوان سرمربی تیم ملی است. در واقع اگر مذاکرات با این گزینه داخلی به نتیجه مثبت ختم نشود، فدراسیون به سمت مربی خارجی و جذب قطعی او می رود.

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال گفت: به همین دلیل با توجه به انصراف مربی ایتالیایی، مذاکره با یک یا دوگزینه خارجی دیگر هم مدنظر است. به همین منظور فدراسیون در حال بررسی گزینه های جدید است تا در صورت عدم نتیجه گیری از مربیان داخلی، با آنها وارد مذاکره جدی شود.

تابش نیا در مورد نشست آتی کمیته فنی و نتیجه گیری در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال نیز گفت: در فاصله زمانی میان ۱۰ تا ۱۵ تیر نشست جدید کمیته فنی به منظور بررسی و ارزیابی روند مذاکرات تشکیل می شود. در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی هم نهایت تا اواخر تیر به قطعیت می رسیم.

نظر شما