شناسهٔ خبر: 66841538 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سهم ۷ درصدی استان اصفهان از مجموع بافت فرسوده کشور

استان اصفهان سهم ۷ درصدی از مجموع بافت فرسوده کشور را دارد.

صاحب‌خبر -

سهم ۷ درصدی استان اصفهان از مجموع بافت فرسوده کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: استان اصفهان با دارا بودن ۱۱ هزار و ۴۷۳ هکتار از بافت فرسوده، سهم ۷ درصدی از مجموع بافت فرسوده کشور را دارد.
علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه جمعیت این استان بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از پنج میلیون نفر بوده است، افزود: ۱۸ درصد از جمعیت استان شامل بیش از ۹۰۱ هزار و ۴۰۰ نفر در بافت‌های فرسوده استان ساکن هستند.
وی افزود: استان اصفهان با مساحت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع ۶.۵ درصد از خاک کشور را داراست و حدود ۱۱ درصد از مساحت این استان در محدوده مصوب بافت فرسوده قرار دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان وسعت بافت فرسوده کشور را ۱۶۶ هزار هکتار بیان کرد وگفت: از مجموع بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استان اصفهان، ۶ هزار هکتار بافت فرسوده شناسایی شده، حدود ۳ هزار هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شده و حدود ۲ هزار هکتار هم به بافت‌های تاریخی اختصاص دارد.
قاری قرآن، در استان اصفهان سیاست گذاری را برای حدود ۹ هزار هکتار از بافت فرسوده به جز بافت تاریخی امکان پذیر دانست و افزود: بازآفرینی شهری در بخش‌های قدیمی و بافت مرکزی شهر‌ها اجرا می‌شود که فرصتی برای رونق زندگی در این مناطق به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: هم اکنون حدود ۱۲ طرح فعال بازآفرینی در استان اصفهان شامل احداث مساجد، روکش آسفالت، احداث مدرسه، مرمت بنا‌های تاریخی، احداث سرا‌های محله و طرح‌های مطالعاتی با اعتباری ۲۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا ست.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن سهمیه قیر استان اصفهان بوده، که این میزان قیر به طور ۱۰۰ درصدی جذب شد و بر اساس نیاز شهر‌های استان به صورت عادلانه بین ۱۰۲ شهرداری استان اصفهان تقسیم شد تا این شهر‌ها بتوانند با اولویت‌گذاری، معابر بافت‌های فرسوده را آسفالت کنند.

نظر شما