شناسهٔ خبر: 66833934 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

وجود بيش از 11 هزار هکتار محدوده مصوب بافت فرسوده در استان اصفهان

صاحب‌خبر -
وجود بيش از 11 هزار هکتار محدوده مصوب بافت فرسوده در استان اصفهان
خبرگزاری آریا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: 11 هزار و 473 هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان اصفهان واقع شده است که این میزان حدود 7 درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آریا از استان اصفهان؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه جمعیت این استان بر اساس سرشماری سال 1395 بیش از پنج میلیون نفر بوده است، اظهار کرد: 18 درصد از جمعیت استان اصفهان شامل افزودن بر 901 هزار و 400 نفر در بافت‌های فرسوده استان ساکن هستند.
وی افزود: استان اصفهان با مساحت 107 هزار کیلومتر مربع 6.5 درصد از خاک کشور را داراست و حدود 11 درصد از مساحت این استان در محدوده مصوب بافت فرسوده قرار دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به وجود بیش از 166 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور، عنوان کرد: 11 هزار و 473 هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان اصفهان واقع شده است که این میزان حدود 7 درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود.
وی افزود: از مجموع بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استان اصفهان، 6 هزار هکتار به بافت فرسوده شناسایی شده، حدود 3 هزار هکتار به سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شده و حدود 2 هزار هکتار به بافت‌های تاریخی اختصاص دارد.
قاری قرآن با بیان اینکه در استان اصفهان سیاست گذاری در حدود 9 هزار هکتار از بافت فرسوده به جز بافت تاریخی امکان پذیر است، گفت: بازآفرینی شهری در بخش‌های قدیمی و بافت مرکزی شهرها انجام می‌شود که فرصتی برای رونق زندگی در این مناطق به شمار می‌رود.
وی بیان کرد: در حال حاضر حدود 12 پروژه فعال بازآفرینی در استان اصفهان اعم از احداث مساجد، روکش آسفالت، احداث مدرسه، مرمت بناهای تاریخی، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال در حال انجام است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در سال‌های 1397 لغایت 1401 بالغ بر 12 هزار و 500 تن سهمیه قیر استان اصفهان بوده است، که این میزان قیر به صورت 100 درصدی جذب شد و بر اساس نیاز شهرهای استان به صورت عادلانه بین 102 شهرداری استان اصفهان تقسیم گردید تا این شهرها بتوانند با اولویت‌گذاری، معابر بافت‌های فرسوده را آسفالت کنند.

نظر شما