شناسهٔ خبر: 66838508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پایان هفته، آغاز دور جدید واگذاری زمین در بیرجند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از آغاز دور جدید واگذاری زمین در بیرجند تا پایان هفته جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

پایان هفته، آغاز دور جدید واگذاری زمین در بیرجند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در حاشیه جلسه وبیناری شورای عالی مسکن که با حضور ویدئو کنفرانسی مخبر سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد گفت: به جز شهر بیرجند زمین طرح نهضت ملی مسکن در دیگر شهر‌های استان تامین شده که کمبود زمین در بیرجند هم با تخصیص دور دوم برطرف می‌شود.

عباس زاده افزود: در همه شهر‌ها زمین به صورت ویلایی پیش بینی شده و مسئله خاصی برای تامین زمین وجود ندارد.

به گفته وی در شهر بیرجند هم درخواست متقاضیان نهضت ملی مسکن بررسی شده و باید به این متقاضیان زمین واگذار شود که بخشی به صورت انبوه سازی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در بیرجند دو هزار و ۷۲ واحد به صورت انبوه سازی در حال اجرا است، افزود: حدود ۱۰ هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت سهم بیرجند است که مردم می‌توانند اوایل هفته آینده زمین مورد نظر خود را با واگذاری‌های جدید انتخاب کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همچنین درخصوص متقاضیانی که برای انعقاد قراداد تسهیلات نهضت ملی مسکن رغبتی ندارند هم گفت: در این رابطه افراد واجد شرایط برای دریافت تسهیلات، جایگزین افرادی خواهند شد که ظرف ۴۵ روز آینده در سه نوبت به افراد اطلاع رسانی و دعوت شده اند و برای انعقاد قراداد مراجعه نکردند.

وی گفت: عدم مراجعه این افراد به بانک برای دریافت تسهیلات به منزله انصراف افراد خواهد بود.

وی یکی دیگر از تسهیلات استان برای رونق مسکن روستایی را وام قرض الحسنه ۳۵۰ میلیون عنوان کرد و گفت: سقفی برای دریافت این تسهیلات برای استان در نظر گرفته نشده است لذا متقاضیان در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و روستا‌های استان که مشمول این طرح می‌شوند برای دریافت در فرصت باقی مانده به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراجعه کنند.

به گفته وی ۲۶ شهر از ۳۱ شهر استان مشمول این طرح می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همچنین گفت: در ادامه راه خدمت و امور اجرایی کشور جلسه شورای عالی مسکن امروز برگزار شد که درآن اقای مخبر سرپرست ریاست جمهوری بر اهمیت تکمیل طرح نهضت ملی مسکن و رفع مشکلات مردم در این بخش و تامین منابع مالی از سوی بانکها، وزارت اقتصاد و دارایی و راه و شهرسازی ظرف یک ماه آینده تاکید کرد.

نظر شما