شناسهٔ خبر: 66838453 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر کل زندان‌های یزد به مناسبت روز حمایت از خانواده زندانیان:

حقوق زندانیان شاغل عیناً به خانواده‌هایشان پرداخت می‌شود

زهراالسادات موسوی

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد با اشاره به این که ۸۲۰ نفر از خانواده‌ مددجویان زندانی در استان تحت پوشش انجمن‌های حمایتی هستند، متذکر شد: ۷۰۰ نفر از زندانیان استان نیز در صنایع شاغل هستند که حقوق و دستمزد آنها عیناً به خانواده‌هایشان پرداخت می‌شود.

صاحب‌خبر -

«رضا مقبلی» در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به این‌ که در منظومه افق جزا سه اصل قانونی بودن جرم و مجازات، اصل مساوات و اصل شخصی بودن و فردی بودن مجازات‌ها حاکم است، گفت: در زندان‌بانی اسلامی و اجرای مجازات در نظام اسلامی، آثار و عواقب مجازات باید بر خود مجرم اعمال شود و خانواده وی نباید کوچک‌ترین آسیبی از این بابت ببینند.

وی با اشاره به این که روز پنجم خرداد به مناسبت «روز نسیم» مهر و به عنوان «روز ملی حمایت از خانواده زندانیان» نامیده شده است، افزود: در همین راستا اقداماتی از جمله معرفی خانواده زندانیان به مراکز حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی انجام می‌شود.

مقبلی افزود: خانواده زندانیان متأهل و دارای فرزند نیز به انجمن‌های حمایت خانواده زندانیان معرفی می‌شوند.

مدیرکل زندان‌های استان ضمن اشاره به این که در حال‌ حاضر استان یزد دارای شش انجمن حمایت از خانواده زندانیان فعال‌ است، اظهار کرد: این انجمن‌ها در شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، بافق، ابرکوه و خاتم هستند.

وی اظهار کرد: این انجمن‌ها متشکل از دادستان و فرماندار هر شهرستان، رئیس زندان و سه نفر از معتمدین و خیرین هستند.

مقبلی گفت: خدمات این انجمن‌ها شامل خدمات آموزشی، فرهنگی، حمایت، اعطای کمک‌هزینه اجاره منزل، کمک هزینه تحصیلی، اعطای سبد معیشتی و همچنین کمک‌های نقدی و غیرنقدی است.

وی با اشاره به این که ۸۲۰ نفر از خانواده‌ مددجویان زندانی در استان تحت پوشش انجمن‌های حمایتی هستند، یادآور شد: در سطح کشور نیز ۲۴۱ انجمن حمایت از خانواده زندانیان فعالیت می‌کنند.

 رییس زندان‌ها در پایان ضمن بیان این که حدود ۷۰۰ نفر از زندانیان در سطح استان یزد در کارخانه‌ها و صنایع مشغول به‌کار هستند، گفت: این افراد طی سال گذشته جمعا ۲۳ میلیارد تومان حقوق دریافت کردند که این مبلغ عیناً به خانواده زندانیان پرداخت شده است.

انتهای پیام

نظر شما