شناسهٔ خبر: 66838271 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

خزعلی:

مشکل اخذ مجوز سیب سلامت برای کسب و کارهای خانگی باید حل شود

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: یکی از مشکلات عمده بانوان در کسب و کار خانگی «اخذ مجوز سیب سلامت» است، که باید به حل این مساله در بسته حمایتی پرداخته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در نشست عرصه کارآفرینی بیان کرد: بسیاری از مواردی که توسط کارآفرینان ذکر شد باید در بسته حمایتی دیده شوند.

وی افزود: در بخش شیرخوارگاه‌ها در سال‌های اول که به استان‌ها سفر داشتیم شاهد بودیم که افراد بسیاری در نوبت اخذ فرزند در انتظار بودند اما آئین نامه‌های موجود نمی‌گذاشتند به راحتی صاحب فرزند شوند، اما امروز با یک تغییر کوچک ایجاد شده باعث بسته شدن شیرخوارگاه‌ها شده است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مساله صادرات بسیار مهم است چرا که باعث شده کارها به کندی انجام شوند، امیدواریم بتوانیم در قالب یک بسته جامع و گره‌گشا، راهکار و تسهیلاتی در این باره با همکاری وزارت صمت داشته باشیم.

وی بیان کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی، ترویج فرهنگ کار در خانواده مساله مهمی است که باید به آن نیز پرداخته شود. ایجاد فرهنگ کار و حمایت از کارآفرینان برای پشتیبانی از بانوان کارآفرین در خانواده داشته باشیم.

خزعلی افزود: همچنین در حوزه فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی نیز اگر برنامه‌ریزی‌های لازم داشته باشیم قطعاً در این حوزه می‌توانیم پیشرفت خوبی شاهد باشیم.

وی ادامه داد: در مساله «فروش» صنایع خانگی باید زیرساخت‌های آن آماده شود. از وزارت صمت خواستارم اگر می‌شود کسانی که در این مسیر کار مشغول به کار هستند به آن‌ها تخفیفی داده شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: باید شغل انعطاف‌پذیر با بانوانی که فرزند و خانواده دارند در این بسته حتماً دیده شود.

وی در خصوص مساله کشت فراسرزمینی که مساله مهمی است از نظر دولت است گفت: امیدواریم بتوانیم با تغییرات در قوانین تحریم‌های داخلی را برداریم.

خزعلی در پایان گفت: یکی از مشکلات عمده بانوان در کسب و کار خانگی «اخذ مجوز سیب سلامت» است، که به این مساله نیز باید پرداخته شود.

نظر شما